På mitt jobb...

Mer
13 år 5 månader sedan #339418 av Poppy
På mitt jobb... skapades av Poppy
Jag tänkte att jag kan börja jobba halvtid igen den här veckan, så ska jag försöka köra heltid fr o m nästa vecka.

Iaf så pratade jag med kvinnan som har hand om det administrativa om hur man fyller i sjukblanketterna och så. Då sa hon att hon själv haft psykiska problem, ätit neuroleptika och legat på mentalsjukhus i fyra år... men det var ganska många år sen nu. Nu kan hon jobba och "hantera livet", som hon sa.

Jag höll på att spontant säga "åh vad kul!". Sen kom jag på att det är lite sjuk grej att säga... :mrgreen: Men det är ju roligt att inte vara den enda personen på arbetsplatsen som haft nån form av psykos-problem.
Mer
13 år 5 månader sedan #339421 av Geta
Svar från Geta i ämnet På mitt jobb...
Och som dessutom inte håller tyst om det....det måste ha hänt
något sedan jag själv var i arbetslivet.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #339428 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet På mitt jobb...
Vilken grej!!!
Mer
13 år 5 månader sedan #339443 av malin71
Svar från malin71 i ämnet På mitt jobb...
Hoppas det går bra för dig, Poppy med dina arbetsplaner.

Måste vara skönt att få träffa en sån ärlig människa.
Mer
13 år 5 månader sedan #339452 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet På mitt jobb...
Admin brukar ju skriva att bara 20 % av dom med schizofreni kan jobba. Och visst är det säkert så att dom flesta inte kan jobba helt enkelt för att dom psykiska besvären är för svåra. Men om alla arbetsplatser var lite fördomsfria och toleranta, kanske det ändå skulle kunna vara lite mer än bara 20 %.

Att vara tvungen att hålla på och mörka om sina besvär inför alla (som jag gjorde på mitt förra jobb) blir ju en extra börda, som gör allting så mycket svårare.
Mer
13 år 5 månader sedan #339563 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet På mitt jobb...
Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.