Jag är så trött på att sjukskriva mej

Mer
13 år 1 månad sedan #378977 av Poppy
Jag hatar att sjukskriva mej. Jag vill gå till jobbet. Och nu har jag missat ett seminarium där jag skulle lägga fram en text, så vi måste försöka hitta nytt datum för det.

Alltså, i förr-förra veckan så fick jag sjukskriva mej några dagar bara, men det var en resa till släkten och så gick bilen sönder och förmodligen så var det väl stressen som utlöste, men jag började få [i:15m9hkog]väldigt[/i:15m9hkog] svårt att hålla ordning på hjärnan, trots haldol. Klarade inte av att jobba alls. Så det blev sjukskrivning några dagar. Sen tillbaks till jobbet, men ett seminarium jag skulle lägga fram på fick skjutas upp.

Seminariet skulle istället varit igår. Men igårmorse, typ två timmar innan jag skulle åka iväg bara, så blev jag PANG illamående, fick ligga med huvudet i toastolen... måste ha fått nåt senkommet vinterkräk-virus el dyl. Eller om jag kanske blivit matförgiftad, men jag vet inte vad det skulle ha varit av i så fall. Jag tänkte bara "nej helvete nej", jag ville lägga fram den där texten och ha det gjort, seminariet hade ju redan blivit uppskjutet en gång... försökte samla ihop mej och åka iväg, men magen var i totalt uppror, jag kan ju inte sitta och kräkas på mina kollegor. Så jag fick sjukskriva mej igen. Bara två veckor efter förra sjukskrivningen.

Som Admin påpekade till mej så är det ju inte så konstigt att behöva sjukskriva sej några dagar bara. Det händer ju alla människor. Folk får influensa t ex. Men det känns som att BARA JAG råkar ut för att sjukskriva mej med två veckors mellanrum... ena gången psykiskt, andra fysiskt.

Jag blir så irriterad på att sitta hemma och inte kunna gå till jobbet som en normal person. Men nu ska jag väl i alla fall ha haft min andel av sjukdomar för ett tag framöver...
Mer
13 år 1 månad sedan #378987 av Poppy
Förlåt för att jag klagar förresten, det här är ju lyxproblem, jag ska vara glad att jag har ett jobb iaf. :(
Mer
13 år 1 månad sedan #379047 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 1 månad sedan #379234 av Admin1
Vilken otur du hade som fick magsjuka. Du kanske har nedsatt motståndskraft på grund av stressen som du nu lever under och jag tänker på avhandlingsarbetet. Kanske skulle du satsa på avspänning varje dag och t.ex autogen träning för att motverka stressen.
www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel ... cleID=5641