första nederlaget

Mer
12 år 10 månader sedan #405023 av Zoidar
Jag har nu pluggat fulltid i 2 veckor, Ma B och religion B, för att märka att det blivit för mycket. Speciellt matten har jag svårt för. Därför har jag valt att hoppa av matten, och fokusera på religion istället. Nu är jag alltså nere på 50% studier, men det är såklart mycket bättre än att inte kunna plugga alls.

Jag har ju vilande ersättning nu från fkassan, så jag antar att jag får gå tillbaka till 50% ersättning, eller 25% ersättning.

Det såg bra ut på pappret, men i verkligenheten är det annorlunda. Det skulle vara bra om våra politiker också insåg det.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #405029 av Geta
Svar från Geta i ämnet första nederlaget
Det kan inte vara lätt att studera och arbeta heltid när man har varit van
att vara ledig och rå över sin tid själv.
Mer
12 år 10 månader sedan #405082 av idefix
Svar från idefix i ämnet första nederlaget
Tråkigt att det inte gick så lätt som du tänkt dig att studera, zoidar. :(

Det finns inget som säger att det inte kommer att gå lättare nästa gång du försöker, så ge inte upp permanent. Jag säger som en av mina läkare jag haft sa: "Två steg framåt och ett steg bakåt."
Mer
12 år 10 månader sedan #405083 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet första nederlaget
Om vilka handlar religons lektionerna om?
Är det svårt att plugga in dom här ämnerna?
Går du i en bra skola?
:mrgreen:
Mer
12 år 10 månader sedan #405093 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet första nederlaget
Tack för stöd!

Jag går distans, pluggar hemifrån. Kanske därför det är svårt.

Men jag tar ett steg åt gången, tillslut bestiger man ju berget.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #405211 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet första nederlaget
zoidar,

Ring psykiatrin och fråga om du kan få kognitiv rehabilitering för att underlätta dina studier. Jag tror att din studieförmåga kommer att förbättras om du får träna upp närminne och koncentrationsförmåga, vilket man gör vid kognitiv rehabilitering med hjälp av speciella dataprogram.