Idag jobbade jag min första dag i hemtjänsten

Mer
11 år 11 månader sedan #472724 av Poppy
Det var trevligt. Både personalen och pensionärerna vi skulle hjälpa var väldigt snälla och trevliga. Sen är det ju lite kul att bli kallad "unga flicka" när man är 34 år...
Mer
11 år 11 månader sedan #472725 av Fantasio
Fast det är väl en hel del tunga lyft, eller? Bra att första dagen gick bra i alla fall.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 11 månader sedan #472726 av Jocke

Poppy skrev: Det var trevligt. Både personalen och pensionärerna vi skulle hjälpa var väldigt snälla och trevliga. Sen är det ju lite kul att bli kallad "unga flicka" när man är 34 år...


Ja för mig är du också relativt ung, nästan en ungstinta? Drygt 15 års skillnad, är mycket i dessa sammanhang, men om man tänker sig hur hormonstinna 25-åringarna är, ja då blir man nästan mörkrädd? Jag har nog levat klart mitt hormonstinna liv, och kan väl nästan bli en eunuck? Men vilka kan betecknas som "lammkött"?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 11 månader sedan #472729 av Geta
Jag har prövat på hemtjänsten när jag gick bredvid i 14 dagar. Där såg jag mycket misär.
Mer
11 år 11 månader sedan #472750 av Poppy

Fantasio skrev: Fast det är väl en hel del tunga lyft, eller? Bra att första dagen gick bra i alla fall.


Jo, det är en del tunga lyft, men jag är stark och har bra rygg så det är inga problem för mej.
Mer
11 år 11 månader sedan #472782 av Nissegossen
Lycka till! Om 4 år, kanske hemtjänsten kommer hem till mig, men än så länge lär det bli boendestödjare om jag åter får det beviljat...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum