Tips vid distansstudier?

Mer
11 år 4 månader sedan #530095 av ikolito
Hej. Jag studerar Svenska 2 (hette tidigare Svenska B) på distans. Det går inte så bra som jag hade tänkt mig. Någon som har tips på hur man kan göra studierna enklare eller så?
Mer
11 år 4 månader sedan #530103 av krokus
Svar från krokus i ämnet Tips vid distansstudier?
På vilket sätt går det inte som du hade tänkt dig?

Avsätta tid då du ska plugga är väl ett tips. Försök ta reda på när på dygnet du pluggar bäst och se till att faktiskt plugga då. Det när viktigt med pauser också, men inte för långa. Drick vatten samtidigt som du pluggar. Plugga i 25 min, ta en paus på 10-15 min och plugga 25 min igen. Håll på så ett tag.

När jag pluggade matte på distans pluggade jag fem dagar i veckan, ungefär fyra timmar om dagen. Sen fick jag ju "bara" godkänt också. (Hade hoppats på lite högre.)
Mer
11 år 4 månader sedan #530110 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Tips vid distansstudier?
Tack för de goda tipsen! :D Jag får lixom aldrig ro till att plugga och har svårt att minnas vad jag har läst, är väl bara att nöta mer som gäller för att få in något i knoppen.
Mer
11 år 4 månader sedan #530112 av koi
Svar från koi i ämnet Tips vid distansstudier?
Jag lär mig bäst om jag skriver ner på datorn vad jag läst om. Små korta sammanfattningar. Har fått läsa upp ett par betyg på distans och en 5 p kurs på universitetet har jag läst på distans.
Mer
11 år 4 månader sedan #530129 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips vid distansstudier?
Fråga psykiatrin om du kan få minnesträning för det kan förbättra närminnet med 20-30 %, vilket borde kunna förbättra studieresultatet. Att satsa på regelbunden motion kan också kanske vara bra. Motion tränar också hjärnan.
Mer
11 år 4 månader sedan #530132 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Tips vid distansstudier?
Min psykolog sa också att motion kan förbättra, depression, ångest och koncentration.