Enkla spartips - kom med förslag.

Mer
8 år 5 månader sedan #779183 av Geta
Det bästa jag gjort för att spara pengar var att skippa bilen..
Mer
8 år 5 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #779194 av Nissegossen
Får här skippa rökningen, men snusen kan jag än så länge inte vara utan. Dessutom har jag fått ransonera ölen och köper inte alls så mycket som innan. Pga ålderspension och minskad inkomst från AMF och AFA får jag klara mig på mindre pengar. Jag tror det går vägen den här månaden också. Nyår blir fattig för mig, det vet jag redan. Årets värsta räkningar kommer att betalas 1 Januari och då måste det finnas tillräckligt med pengar på kontot. Bävar för den dagen.

Jag måste köpa julmaten på november månads pengar, i alla fall mycket av julmaten för att ha en rimlig chans att vara beredd på de räkningar jag har den 1/1 nästa år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
  • Peo
  • Besökare
  • Besökare
8 år 5 månader sedan #779196 av Peo
Svar från Peo i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Hoppas du kan (om du vill) sluta med snuset också, det ger så mycket tillbaka att vara utan tobak.
Ett tips som säkert redan finns i forumets "arkiv" är SÖK fonder, det kan ge mer i utdelning än man tror, jag drog
förra december in 7650 kr från fonder, det fina med fonderna jag brukar söka är att de har utdelning i December
då man ofta kan ha mycket utgifter, då gäller det att lägga undan till Januari också. Här har du en länk till olika
fonde du kan söka om du inte redan har den: web05.lansstyrelsen.se/stift/Sti ... earch.aspx
Lycka till Nissegossen, säker på att det ordnar sig...:-)
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 5 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #779302 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Mitt stående ekonomi-tips (som jag själv ofta tillämpar) är att inte gå hemifrån med för mkt pengar, varken på bankkort eller kontant. Jag tänker till, innan jag går ut... T.ex om jag ska iväg och köpa en specifik sak... Då tar jag BARA med så mkt som den saken kostar. Att vara lite kritisk till ha-begär är också nyttigt, fråga gärna dig själv flera ggr - Behöver jag verkligen detta?

Sen vill jag också poängtera: KÖP EJ TOBAK. Det ruinerar inte bara din ekonomi utan din hälsa också. Har man inte hälsan så betyder inte alla pengar i världen ett skit... Mkt viktigt att komma ihåg!

Jag vill också tipsa om att ha en burk eller så, och slänga alla en-kronor i den. Lättar rejält på börsen samtidigt som man glömmer burken lite... Sen har man alltid växel om det skulle tryta.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 5 månader sedan #779331 av Ready
Minska på spelet.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 5 månader sedan #779408 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Nissegossen!
Jag fick pengar från diakonicentralen Ugglan i min stad. Det var iofs min Godeman som sökte, men jag blev beviljad pengar därifrån i december -14.
Fonder är jättebra och jag lovar dig att det finns mkt pengar i fonder som bara väntar på att få in en ansökan. :)