Ersättning från Försäkringbolag?? F316, GAF48

Mer
18 år 1 månad sedan #33897 av asmodeus
Hej alla!

Min diagnos har ju ändrat väldigt mkt genom åren, från att ha varit personlighetsstörning UNS, som med tiden ändrats till Bioplär affektiv sjukdom F316, och GAF48.

Jag har sökt ersättning från en livförsäkring jag haft som barn. Den gick ut när jag fyllde 25 (är 29 nu) men det riktiga trubbleT med sjukdomen hann med nöd och näppe med att börja innan försäkringen gick ut.
Så, finns det någon som tror att jag skuklle tänkas kunna få ut något från F-bolaget? Gärna svar från dem med liknande diagnoser!!

(Förresten, vad betyder egentligen GAF 48?, Är jag halvt schitzo eller?? :)
  • Maja
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #33899 av Maja
Svar från Maja i ämnet Ersättning
Hej Amodeus!

Det kan bli svårt att få ut pengar från försäkringen, men ändå värt att kolla upp. För att få hjälp med dina försäkringar och annat kring din ekonomi så kan du ansöka om att få en förvaltare. Det kan faktiskt vara väldigt bra att ha. Se helst till att du får en förvaltare på ett tidigt stadium, för då kan du få bättre stöd.

Hälsningar,
Maja
Mer
18 år 1 månad sedan #33902 av jennynen
Gaf-skalan mäter funktionsnivå. Man kan få en siffra mellan ett och hundra där man väger in en mängd olika faktorer med avseende på hur man fungerar i vardagen. Det har alltså ingenting att göra med huruvida man har en viss sjukdom eller inte.