Att klippa sig själv - engångskostnad 300 kr

Mer
8 år 8 månader sedan #761808 av Admin1
För en tid sedan köpte jag en hårklippningsapparat för 300 kr på Claes Ohlsson.
www.clasohlson.com/se/H%C3%A5rkl ... ne/34-9950

Det var Nissegossen, som inspirerade mig. Jag beslöt mig för att försöka klippa mig själv utan hjälp av någon annan igår.

Använde 30 mm distans och hårlängd. Ställde mig framför en spegel och började att klippa framifrån och bak. Sedan tog jag bakifrån och via nacken. Ibland var det ojämnt och då bättrade jag på. Ibland drog jag ut håret för att få bort ojämnheter. Kollade med spegel och blev nöjd med resultatet.

Min pappa tittade på håret imorse och tyckte det såg ut som en vanlig klippning hos frisör. Kan vara värt att testa om ni vill spara pengar. Tjänar in hårklipparen på 2 klippningar. Jag kommer att klippa min pappa också med min apparat.
Mer
8 år 8 månader sedan #761809 av Geta
I många år klippte jag min mamma.
Mer
8 år 8 månader sedan #761810 av Fantasio
Biter en vanlig hårklippningsmaskin på halvlångt hår? Jag snaggade mig för ett år sedan hos frisör, så mitt hår har växt sig långt.
Mer
8 år 8 månader sedan #761813 av Admin1
Ja, det gör det utan tvekan. Håret får dock ej vara blött utan torrrt. Om man använder 30 mm avstånd, som jag gjorde så ser frisyren inte ut som snagg utan mer som vanlig klippning. Idealet är att någon annan klipper, men för mig gick det lika bra att klippa själv.
Mer
8 år 8 månader sedan #761815 av Nissegossen
Äntligen någon som fattat. Jag anlitar hjälp till att klippa mig. Skulle i och för sig kunna göra det själv. Ett tips till den som anlitar någon annan, ta dammsugaren med det korta röret och säg åt den som klipper att hålla munstycket nära håret och klippa under tiden. Dock en brasklapp på det, under tiden håll era fingrar i öronen. Detta för kommer munstycket på örat så suger dammsugaren upp innehållet i örat och ni blir döva.

Ni behöver då aldrig sopa golvet för håret är redan borta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #761833 av Utomjordingen
Min kvinna brukar klippa mig 1 gång i månaden med en hårklippningsapparat sen typ 20 år tillbaka. Hur mycket pengar har jag sparat in på det tro?

Har även en sån här också ut i fall att jag vill klippa mig själv utöver hårklippningsapparat:



Funderar på en ny hårklippningsapparat eftersom min är så gammal idag.