Hur många år i arbetslivet fick du?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 9 månader sedan #836503 av Fantasio
Hur länge var/är du ute i arbetslivet? Jag fick ihop 22 år. Jobbade mellan '86 och '88 på Strömma (stadens sista textilindustri) och nästan exakt 20 år på ett annat företag.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 9 månader sedan #836504 av Fantasio
Borde inte min pension vara större än den är för den som aldrig arbetat?
Mer
7 år 9 månader sedan #836507 av Geta
Jag jobbade 17 år inom sjukvården. Som ålderspensionär får jag idag ut 10 545 kr
netto efter skatt.
Mer
7 år 9 månader sedan #836513 av Amandara
Några få år sammanlagt då jag studerat mycket.
Mer
7 år 9 månader sedan #836531 av Inwatto
10 jobbiga år i arbetslivet

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 9 månader sedan #836572 av Nissegossen
Svår fråga, då jag inte ens vill räkna på det. Hade dock anställning på Pripps bryggerier i 17 år. Dessförinnan jobbade jag också, men stannade inte länge på samma arbetsplats. Dock har jag jobbat inom flera olika yrken och har aldrig varit främmande för det jobb som erbjöds, dock sade jag nej till hon som kallades pärlan med synonymen på hennes nattklubb där hon erbjöd ett jobb på scen i liveshow på scen på nattklubben. Hon fick gå, mig förutan.

Några år efteråt när jag blivit sjuk mötte jag henne på en krog och frågade henne om jag fick sitta vid hennes bord. Hon sade ja och jag bjöd henne på en drink och frågade då, vad skall du ha för en helnatt? Hon svarade då utan tvekan 1000kr, jag fastnade inte hos henne utan åkte bara hem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum