Diskriminering i arbetslivet & skadestånd

Mer
17 år 9 månader sedan #40737 av Balder
Jag funderar på att stämma en f.d. arbetsgivare för trakasserier och diskriminering p.g.a mitt funktionshinder. På den tiden visste jag inte att jag hade en psykos, men chefen utnyttjade detta och misshandlade mig både psykiskt och fysiskt under 1,5 års tid.

Jag har förstökt tränga undan det som hände men lagom nu till "10-årsjubileet" kommer minnena fram igen.

Jag undrar om jag hade blivit psykotisk (och schizo-affektiv) alls utan denna illvilliga diskriminering? Jag var aldrig sjuk innan jag träffade denna översittare.

Är det någon här på Viska som har stämt sin gamla arbetsgivare? :rolleyes:
Mer
17 år 9 månader sedan #40747 av Q.L
Nej jag har inte stämt mina arbetsgivare för de visste aldrig något men om jag skulle ha blivit felbehandlad o etc. Så skulle jag stämma arslet av dem!
Mer
17 år 9 månader sedan #40998 av Admin1
Jag har läst att det kan vara svårt att få rätt i sådana här fall. Man skall föra noggranna anteckningar och skriva ner vad som sagts datum och klockslag för att det skall kunna räknas som bevis i rätten. När det har gått 10 år tror jag det blir svårt att bevisa pga tidsfaktorn. Mitt råd är att försöka glömma saken även om jag förstår att det känns svårt för dig.
Mer
17 år 9 månader sedan #40999 av Balder
Tack Admin!
Jag förstår att det är svårt att bevisa något så här 10 år efteråt. Men jag har varit sjuk i schizo-affektivitet under hela tiden och inte kunnat se till mina rättigheter (förrän nu när jag har medicin).
Jag tycker det är för dj*vligt att en arbetsledare kan trakassera någon psykiskt och sexuellt i 1,5 år utan att någon reagerar. Men vissa människor är födda elaka är min teori.
Jag skall dock försöka komma över detta trauma även om jag tagit kontakt med mitt fack för att se vilka rättigheter jag har.
Vill bara säga TACK! för att denna Viska-sida finns på internet eftersom den ger oss alla med schizo-liknande sjukdomar stöd i vårt dagliga liv!
:)