Förtidspensionär?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1037091 av björk
Svar från björk i ämnet Förtidspensionär?
Jag fick de för 15 år sedan de såg min vigör o gick på linjen att kryssa för tillsvidare. Men om man får välja att vara under command tandläkare vs förvaltare vill jag ha förvaltare o inte bry så mycket om tandläkare SAS
Mer
6 år 1 vecka sedan #1037151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?

Jocke skrev: Har sökt förhöjd handikappersättning pga glasögon som jag vill kalla för handikapphjälpmedel, men kruxet är att det måste kosta minst 12 000 kr tror jag på ett år. 5100 kanske dem tycker jag klarar av?


Är det läsglasögon köp de stålbågade de går inte sönder så lätt, plast över näsan stört omöjligt att ha på sig dem de går sönder direkt
www.clasohlson.com/se/Läsglasögon/44-1522-200?gclid=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1037152 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
De flesta har mer komplicerade synfel som en optiker behöver prova ut glasögon för. Själv är jag närsynt, astigmatisk och har nu också grå starr.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1037270 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förtidspensionär?
Vad gäller handikappersättning, så skall man ha merutgifter på minst 12000 kr per år. Maxbeloppet är 36000 kr. Låt en kurator sköta ansökan.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1037278 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Det var Khai Chaus käpphäst. Tror inte att han kunde bevisa att han hade så stora merkostnader för sitt handikapp.
Mer
6 år 5 dagar sedan #1037725 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Förtidspensionär?
Jag tycker tandlöshet är ett handikapp men räknas antagligen inte som det. Men som tur är finns en tandvårdsförsäkring som löses ut från kostnader över 3000 kr. Det blir gradvis allt större "rabatt" ju högre kostnaden blir. Om du måste åtgärda tänderna för över 15.000 så blir avdraget 75 procent. När jag fick proteser och bryggor för över 40.000 blev min egen kostnad 15.000. Dessutom ingick det hela på högkostnadskortet och det gick ju snabbt att komma upp till 1.100. V kan tacka Alliansen för allt detta.