Förtidspensionär?

Mer
5 år 11 månader sedan #1044247 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
har nog råkat ut för en svår doktor, hon verkar inte höra mina röster?
Mer
5 år 11 månader sedan #1044283 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
jag vill bli förtidspensionär! Imploderar
Mer
5 år 11 månader sedan #1044749 av krokus
Svar från krokus i ämnet Förtidspensionär?

rymd skrev: Åtta månader? Det låter ju hemskt! Fick du någon information om vad du skulle göra med hyra och mat under tiden? Och från vem?


Det var min dåvarande psykiater som sa att jag skulle vända mig till stadsdelsförvaltningen för att få försörjningsstöd/socialbidrag under den tiden (åtta månader). Jag fick pengar från CSN på halvtid, och för att komma upp i normen fick jag försörjningsstöd också. Det var en extremt stressig period för mig, mådde bajs samtidigt som jag studerade. Behöver jag berätta att jag hoppade av studierna?
Mer
5 år 11 månader sedan #1044798 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?
Om jag får säga något om den grannen så stod hon på sin balkong och gapade på mig för att jag rökte på balkongen och hon gapade högt på vem som helst och klagade på alla. Nere i porten strax utanför porten är en dörr till hobbyrummet han som hade nycklarna var en granne som nu har flytta. Hon stod på sin balkong och han hade fernissade luckorna till hans segelbåt.. Hon klagade på lukten jag var också på balkongen och han säger, det här är ett hobbyrum och jag har rätt att vara här, så stäng igen bröfitta och gå in och stäng dörren. Måste ju säga att jag in och stängde dörren sedan storskrattade jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1044809 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?
Ang den kvinnans klagande skrev jag brev till bostadsbolaget där jag sade hur många har flyttat från området från uppgången och i närheten? Pga henne det ligger på en skiva här samt att jag gjorde en lista, gick ned till grannen under som var vräkningshotad pga henne, han ville ha min kråka överst sedan gick han runt till alla granar här som hon kommit på kant med bla i uppgången bredvid mig pga hon ringde störningsjouren som kom, min granne vägrade släppa in honom, han fick en böteslapp bara pga att han vart kallad dit. Hon har vad jag tror klagat på alla då boende i uppgången

Det gick så långt att bostadsbolaget därifrån kom tre höjdare från bostadsbolaget som pratade med henne och han som var vräkningshotad sade till mig att hon FÅR inte klaga på dig sade han till mig, innan var det en från bostadsbolaget som ringde alla här för att få bilden.

Ifråga om det var det så i samma veva som jag och mitt ex skulle separera.

Hon hade ju boende hos mig, men hon ville bo själv och jag tänkte jag flyttar inom området så får mitt ex följa med, men hon får inte skriva sig där då är jo hon stående i officiella papper bostadslös, detta stod i kontraktet. Därför fick hon ingen lägenhet av bolaget.

När kvartersvärden var här för besiktning sade han det är för mycket att göra jag får ta hit min chef. Detta var en torsdag dagen efter kom de två och hans chef

Kvartersvärden sade det var ju två orsaker du ville flytta, ja, sade jag grannen i trappen som skäller på mig samt att hon inte får någon lägenhet.

Han sade skall ta ett snack med henna och vi skall ett snack med henne hon kostar oss pengar och jag skall prata med henne som har hand om tomma lägenheter och skriv inte på kontraktet på måndag, jag ringde ju kvinnan som jag jag skulle skri.vit kontraktet hos och jag tror vad NN vill ha,på torsdagen skrev hon på kontraktet

Eftersom jag tänkte själv flytta tog jag ett lån på 20.000 för att täcka kostnaden, så jag betalade flytten samt att jag sade ta vad du vill lämna resten och det gjorde att jag fick mer kvar en om jag stridigt och efter en månad sade hon, Nisse nu kan jag se att du är den som hjälpt mig mest

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1044810 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?
Han råkar vara polis
Malplacerat, det var han som sade bröfitta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Nissegossen.