Förtidspensionär?

Mer
6 år 1 månad sedan #1032619 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
Med ett läkarintyg med schizofrenidiagnos och är i 25-årsålder utan mycket arbetslivserfarenhet. Se fram emot att få hyran betald och sedan 6000 sek till allt annat. Bättre än gatan. Men sämre att inte testa utbildning eller jobb som du klarar
Mer
6 år 1 månad sedan #1032785 av Melody
Svar från Melody i ämnet Förtidspensionär?
Jo men jag har testat högskolan, jobb och är nu i 30- års åldern. Känns som att det är svårt, jag vill så gärna plugga men hittar inget enkelt nog. Har testat det enklaste, personlig ass och blev sjuk då med...
Mer
6 år 1 månad sedan #1032790 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Att studera är inte så svårt men att arbeta och samarbeta med andra är värre. Admin1 brukar rekommendera att man inte ska dra på sig en massa studielån.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032796 av idefix
Svar från idefix i ämnet Förtidspensionär?

Vår skrev: Jo men jag har testat högskolan, jobb och är nu i 30- års åldern. Känns som att det är svårt, jag vill så gärna plugga men hittar inget enkelt nog. Har testat det enklaste, personlig ass och blev sjuk då med...


Plugga är förvisso roligt om du hittar något att studera som passar dig. Men det kostar pengar och ansträngning. Sedan kommer det obevekliga allvaret när du pluggat färdigt. Att hitta ett jobb som du klarar av och trivs med någorlunda.

Jag vill inte vara överdrivet negativ, men inte heller alltför positiv. Men man bör identifiera sina begränsningar, och säga stopp när det inte går längre. Annars mår man ännu sämre än man hade behövt göra.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032799 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Det är vanligt att inte ha sjukdomsinsikt och se sina begränsningar. Så var det för mig, men jag fick hållas.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032820 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?
Admin hade sagt bli städerska ett tag och du blir arbetsledare om du sköter det rätt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum