Varför ska vi sopas under mattan och låtsas som vi inte finns? (Arbeta/studera)?

Mer
6 år 6 dagar sedan #1037450 av 1Dave
Men det känns ju som man inte kan vara öppen med diagnosen. Är nog få arbetsgivare som vill ha en psykosbenägen person om de skall vara ärliga.

/Dave
Mer
6 år 6 dagar sedan #1037451 av rymd
Om jag velat ha en brainstormare i min organisation, säg det som förslag till grupparbete, så vill jag gärna ha en sådan! Men perfekt vore om personen kunde fullfölja projekt också.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1037452 av Nissegossen
Sök er till ett allaktivitetshus, där har ni något att göra dagtid och i stort sett lägg ned planerna på studier och jobb för att något meningsfullt att göra är kommunen skyldiga att ordna med sysselsättning

Studier som inte slutar i arbete är enbart kostsamt och ni blir betalnings skyldiga till att betala tillbaka för studielånen, numera svårt att få avskrivna samt tar ni själva ett jobb utan försäkringskassans godkännande hör med dem först annars riskerar ni att bli utan pengar från försäkringskassan. Hör absolut först med försäkringskassan det råder jag er

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 dagar sedan #1037711 av Admin1
Det är lättare att klara studier än ett arbete. Bara 8 % med psykossjukdom arbetar. Om psykiatrin har IPS-modellen kan man få jobb via den. Men bara 17 % av klinikerna har detta. Chansen att kunna jobba är då över 30 %.
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 dagar sedan #1037898 av ChujiYellow
Samhall pratade du förut om Admin1 och hur bra kan det vara att starta där?
Mer
6 år 5 dagar sedan #1038105 av Admin1
Samhall kan vara en bra startpunkt för man behöver inte vara högpresterande direkt. Sedan kan man få gå över till ett vanligt jobb senare.