Pantar ni pantburkar??!!

Mer
5 år 9 månader sedan #1063099 av Maxjohan1983
Jag har slutat pantapantburkar för det får mig att kännas mig vid som en ettöres människa. :dans

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1063101 av Richard
Svar från Richard i ämnet Pantar ni pantburkar??!!
Jag dricker ju mycket öl, o går o pantar när det blir runt 100 kr. Men om jag köper en dricka ute, så slänger jag oftast burken i papperskorgen, så burksamlarna kan få den.
Mer
5 år 9 månader sedan #1063102 av Geta
Svar från Geta i ämnet Pantar ni pantburkar??!!
När jag pantar burkar och flaskor skänker jag pengarna till Röda Korset. Det går att trycka på en knapp.
Mer
5 år 9 månader sedan #1063104 av Maxjohan1983
DÅ jag måste vandra en längre sträcka till affären och där känner dem till vem jag är och vill inte springa och panta där
för ofta och sedan känns det inte bra att bära på två påsar med pant eller en svartsäck full! Känner mig bara fattig av
att pantaburkar... som jag sa 1 kronor är kanske mycket för ett barn men för en vuxen blir det som 1 öre! Sedan är
tid också pengar!

Nä jag vandrar heller till soprummet 30 meter bort och slänger dem där! Ni kan ju pröva för att tjäna hur det känns! Jag
känner mig rik då jag slänger allt i soprummet!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1063106 av Geta
Svar från Geta i ämnet Pantar ni pantburkar??!!
Brukar panta så fort som jag har fått några flaskor eller burkar. Ingen ifrågasätter mig.
Mer
5 år 9 månader sedan #1063107 av Maxjohan1983
Ok jag förstår dig Geta, det är mest bara av ren bekvämlighet jag gör detta. Det hela började med att jag hade samlat ihop 6 kassar med pant och kände bara "Nä jag orkar inte springa fram och tillbaka och panta detta" Så jag gick bara till soprummet och hälde ut att från kassarna.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln