Snälla nån, motivera mig...

Mer
5 år 7 månader sedan #1082275 av Richard
Jag måste komma iväg till Spiran. Jag vaknade idag med extrema smärtor från cykelolyckan. Jag kan inte sova i den ställning jag vill. Jag sjukskrev mig idag, eftersom jag hade sovit dåligt. Jag gick upp klockan 11, o det tar typ 2 timmar innan morgonmedicinerna hinner verka...

Ska jag sätta klockan på 09 o gå upp o ta medicinerna för att sen sova 2 timmar till? Jag mår mycket bättre när jag varit vaken nån timme. Eller vad har ni för tips?
Mer
5 år 7 månader sedan #1082276 av memphis
Ställa klockan typ 8-9 är bra :) och så intalar man sig att efter frukost kan jag sova en stund till. Jag mår bättre av att komma upp tidigare iaf, gå med hunden, äta frukost. Det blir oftast inte att jag sover vidare efter det, men det behövs som motivation om man är morgontrött.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1082279 av Richard
"Drömmen", eller kanske ett första mål, är att gå upp kl 10, gå motionsslingan (5 km, 1 timme), o sen känna sig bra o cykla till Spiran. Men nu blir det bara skit av allt, vaknar o har så ont, tar en cigg o min medicin, o lägger mig smärtsamt igen... :(

Jag kommer upp o sen sitter jag bara framför datorn, o idag köpte jag öl istället, vilket naturligtvis inte är nyttigt!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 7 månader sedan #1082282 av Melody
Har jättesvårt att komma upp på morgonen, det enda som hjälper är att sova bra mycket tidigare eller sätta mobilen långt bort.
Mer
5 år 7 månader sedan #1082284 av Vierja
Lyckas du komma på en aktivitet att göra när du stiger upp.
Blir det garanterad lättare.
Mer
5 år 7 månader sedan #1082288 av Melody

Vierja skrev: Lyckas du komma på en aktivitet att göra när du stiger upp.
Blir det garanterad lättare.[/quot

Ja sant, helt klart. Ska börja stavgång som första grej nu på fredag. Och adda mer så småningom.