Ni som jobbar: vad jobbar ni med

Mer
5 år 6 månader sedan #1095788 av Kloppe
Jag har lite högre lön än de som städar. Men inte mycket mer.
På Samhall har de inte så höga löner, endast avtalsenligt. Men det finns andra förmåner som kompenserar hög lön litegrann. T.ex ATK= arbetstidsförkortning. Man får vid halvtid ca 35 timmar betald ledighet, som man får fördela hur man vill, i samråd med sin chef. T.ex ta ledigt ett par timmar för att gå till frisör, tandläkare etc. Sen får man ganska mycket i semesterersättning också. Och du får inte sparken bara för att du är mycket frånvarande. Man ska missköta sig grovt för att kunna bli avskedad.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095790 av Amandara
Jag tror inte heller att jag får just mer om jag jobbar vilket känns fel. Jag skaffar hellre en egen hund, tränar och umgås. Det känns mer meningsfullt som det är när man inte tjänar så mycket mer. Man lär ju bli trött av jobb och kanske övertrassera sig....vilket jag inte vill. Jag vill orka ha ett privatliv oxå.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095791 av Kloppe

Klanggedin skrev: Kan säga såhär.. Jag får 9.3k med bostadstillägg.. då är det ingen skillnad från att jobba alltså :).


Ja men jag får självfallet sjukersättning och bostadstillägg också. Och ersättning från AFA.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Kloppe.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095797 av Klanggedin
Så du får mer än 9.5 k eller vad du sa, totalt.. Om man får va lite busig och fråga, hur mycket har du i månaden p.g.a. du jobbar.. det är ju det man vill veta :)
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095801 av Kloppe
O.k: jag får ut ca 17200 efter skatt varje månad.

Och extra semesterpengar i juni varje år.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095812 av Geta
Johannes,

Det är inte så dåligt! Då kan du unna dig guldkant på tillvaron.