Handikappjobb och kommunalajobb?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127522 av charlie2
någon mera än mig som tycker att det borde finnas mera anpassade jobb så som möbel måleri mm och fin snickeri.?

jag skulle gärna ha velat ha ett jobb att gå till bara ett par timmar i veckan.
någon mera än mig som tycker samma sak.?

sedan om man är där varje dag så borde man få en slant också för det också.?
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127523 av Geta
Nu är jag ålderspensionär men tidigare hade jag önskat mig ett jobb, där jag inte blev diskriminerad. Möbelrenovering har jag också varit inne på.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127524 av Amandara
Jag har målarverksamheten som är en kommunal sysselsättningsverksamhet. Och lite Peer projekt.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1127567 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet handikapp jobb och kommunala jobb.?
Instämmer till fullo, det skulle man nog kunna ha inom många olika arbetsområden,.Lagerarbete, packa upp varor,tror listan kan göras lång. Samhall tycker jag inte är så bra däremot varför ska så mycket av deras arbeten handla om att städa, vi kanske är lite sargade i själen men att tänka bra är vi duktiga på. Där jag bor har vi däremot ett öppethus för alla mellan 18-65, Eyragården heter stället kika gärna in genom att slå det på nätet, skriv Eyragården så hittar ni dit.Där hittar man gemenskap när man vill och något att göra om man känner för det.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127630 av charlie2
dessa jobb bör man inte heller tvingats till utan det skall vara helt frivilligt om man vill gå ditt också.
Man bör också få lite pengar om man är där och jobbar också.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by charlie2.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127856 av Admin1
Fontänhuset kan ge sysselsättning. Sedan finns Samhall, IPS-modellen mm.