Att jobba som lagerarbetare?

Mer
5 år 2 månader sedan #1127976 av Amandara
Huh Rickard! Berättade du det för doktorn....
Mer
5 år 2 månader sedan #1127981 av Nissegossen
Vart uttagen till gruppbefäl vid mönstringen, kunde inte neka, gjorde repmånad som gruppchef och jag basade där över 13 man.

En handledare sade till mig, du skulle kunna ta många yrken men inom det jobbet skulle du vara förman i det yrke du valde. Samt hon sa att jag utan tvekan kunde ta ett jobb i gymnasieskolan och där undervisa i filosofi.

Dock glömde hon att i så fall hade jag inte varit filosof utan sofist, dvs att om jag tog betalt för det

sv.wikipedia.org/wiki/Sofister

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1128344 av Richard

Amandara skrev: Huh Rickard! Berättade du det för doktorn....

Det var nog för psykologen jag nämnde det. Tror jag sa nått i stil med;
-Ibland tänker jag, att när jag är på jobbet, att hur enkelt det är att skruva bort säkerhetsnyckeln på maskinen (jag hade t.o.m. fått tag i lösa sådana, så jag behövde inte ens skruva loss den), o på 2 sekunder klämma huvudet med 450 tons kraft.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128364 av Nissegossen
Under en psykos såg på TVn om en galen uppfinnare som hade skapat en apparat där han kunde förflytta sig själv genom att han återskapade sig själv i en bur, likadan han kom ifrån och han hade en press, bara det att en fluga fanns i buren han utgick i från och han och flugan fick olika skepnad och flugan tog över hans huvud och han blev mer och mer en fluga och han insåg att flugans huvud, blev likt han själv. Först dödade han flugan sedan tog han till pressen på sig själv.

Jäkligt läskigt under en psykos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1128373 av Richard
Ja, den filmen är ju läskig även om man inte har psykos... Har sett den för länge sen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128388 av Nissegossen
Jag såg den på 70-talet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum