Kommunala finsnickeri och möbelmåleri?

Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1143521 av charlie2
någon mera som tycker att det borde finnas kommunala möbelmåleri och finsnickeri i landet.?

det borde finnas massor av möbelverkstäder och möbelmåleri enheter i landet.?

är jävligt kul det att måla möbler och hålla på med finsnickeri det.:dans :tummenupp jag kan säga det att jag är hejare på ytbehandling av möbler.:dans

www.aspergerforum.se/mobler-renovering-o...aurering-t15938.html

kolla in denna tråd.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143528 av Geta
Jag tror att det finns Dagcenter i de flesta kommuner, där man kan få syssla med finsnickeri.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143537 av charlie2
Mitt intresse är Möbel renovering..

att då åt möblerna med skruvmejslar och muttrar eller borra en del nya hål och att sätta in nya skruvar byta ut de gammla.

Bild

Bild

vill säga slippa ner ytan med en slipmaskin eller använda sandpapper olika nivåer eller grovlekar .!

sedan grund måla med grund vatten färg sedan heltäckande vatten färg och till sist i bland lack över hal-blank lack eller hel blank lack över för att bevara ytan så att den inte skadas.

Använder helst dyra penslar till detta 350 kr penslar .
renoverar också en del ute möbler och kan då använda linolja och lite 10 % terpentin för att den ska flytta bättre.
eller vanlig träolja är nog det bästa.!

Kör man med vatten baranserat lack och färg så slipper man eller om man inte använder olje baranserat så slipper man hålla på med hålla med med lösningsmedel lacknafta för att rengöra penslar och liknade.

bets och olje bets går också i stället för bara färg innan man lackar en möbel då.
men då så bör man ha till en olje lack en speciel lack som tål olja.
först bets sedan så lackar du när den är Torkad.

Men en bra Pensel till detta är A och O: ska var gris borst.300 kr

Bild

Är detta jag vill jobba med eller ha som hobby efter att eller vill också jobba några Sommrar på kålmården djurpark.

sabbaa.se/images/2008/kolmarden_1377475.jpg

Möbel renoverings lokaler Firmor borde det finnas mera av i Sverige.

fast de äkta proffsen blandar egen färg linolja färg och med pulver och kan återge den precisa färg nyansen som möbel var en gång i tiden.

Jobbade under 1 år bara med ett äkta proffs på just möbler renovering området 6 timmar dagligen. om jag är bra eller duktig vete jag inte.?

www.enigmaomsorg.se/default.asp?ID=1237

jag är ganska säker p det ju.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143589 av 1Dave
Gjorde en grej till modellplanen när jag var inlagd senast. Såg ut som "hej kom och hjälp mig".

/Dave
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143592 av Geta
En gång när jag var inlagd, gjorde jag en liten barnklänning i batik med blåsippor. En arbetskamrat fick den.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143629 av memphis
När jag var inlagd sist fanns det ingenting att göra utom ett pysselrum som var öppet 2 timmar i veckan. Jag gjorde ett halsband. Tog en halvtimme.