Enkla jobb?

Mer
5 år 5 dagar sedan #1144393 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Enkla jobb?
Enkla jobb är sånt du får göra när du inte klarar att sköta ett vanligt jobb.
Mer
5 år 4 dagar sedan #1144687 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Enkla jobb?

Vår skrev: Kan inte de på daglig sysselsättning hjälpa en få ett enkelt jobb då? Tex plantskola eller liknande?

Vem går man till om man vill ha en sysselsättning mer än ett jobb?

Du kan ringa kommunens biståndshandläggare för funktionshinder och diskutera sysselsättning. Hjälper inte det skaffa ett Personligt Ombud. Bor du nära Fontänhuset kan man jobba där.
Mer
5 år 4 dagar sedan - 5 år 4 dagar sedan #1144707 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Enkla jobb?
På de gamla mentalsjukhusen hade sysselsättning de hade odlingar inom sjukhusets staket, en arbetsledare sedan patienter. Där fanns typ legoarbete typ sätta ihop skaft och klubba till innebandy, skruva trådar i kontakter, luft drivna verktyg


En av arbetsledarna sade när jag använde verktyget jag har aldrig sett någon så snabb. För mig omöjligt numera pga Parkinson som blivit av medicin På området fanns också mycket man kunde välja på studieverksamheten var målning drejskiva keramikugn matlagning och mycket annat som man kunde göra som man tyckte var intressant. Nu är det borta det har istället utanför vården dykt upp allaktivitetshus som sköter den biten, att ha något att göra.

Någonstans borde också någon typ av GYM vara representerat för oss som annars har svårt att betala för vår träning. Finnas ett GYM dit man kan gå och träna. Dock allt sådant kostar pengar och det hade fått gå, antingen kommunen eller landstinget, men ingen vill betala

Samt inte förglömma sjukhuskyrka och bemannat bibliotek

Det fanns på lillhagen sjukhuskyrka i det nyaste huset men bakom det huset en separat byggnad en kyrka. men i kyrkorummet spelades innebandy, den kyrkolokalen var nog byggd samtidigt som de äldsta husen. sedan upp i skogen fanns en utomhusteater

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 dagar sedan by Nissegossen.