Dömd till arbete

Mer
4 år 10 månader sedan #1156438 av Kloppe
Efter mitt senaste samtal med min läkarkontakt, har jag förstått att det är helt omöjligt för mig att få heltid sjukersättning. Läkaren berättade att hen hade många patienter som fått helt avslag (även efter överklagande) på sjukersättning trots diagnos schizofreni.
Så jag kommer bli kvar i arbetslinjens tröstlösa ekorrhjul. Enda vägen är ut är väl livsfarlig sjukdom som cancer, hjärtinfarkt eller dyllikt.
Ni ska vara glada som slipper gå upp och göra samma sak varje vardag. Det är helvete, om språket ursäktas: dömd till arbete i ca 14 år tills en fyller 67.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 10 månader sedan #1156439 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dömd till arbete
Jag förstod inte hur lyckad lottad jag var som blev tvångspensionerad. Att inte behöva gå upp i ottan på morgnarna är det bästa. Vinden kan vända. Plötsligt är det billigare att ha dig pensionerad än att ha dig i arbete, Johannes.
Mer
4 år 10 månader sedan #1156442 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Dömd till arbete
Det blir ett väldigt inrutat och ansträngande liv.
Tyvärr kommer det troligtvis inte någon förändring inom överskådlig tid.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 10 månader sedan #1156444 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dömd till arbete
Den enda trösten är att du får en lite bättre ekonomi. Sedan kan du njuta fullt ut, när du är ledig. Många här på Viska deppar på söndagar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1156445 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dömd till arbete
Jag blev sjukpensionär år 2000. Det var skönt, men ändå inte. Mina dagar blev ostrukturerade, jag drack och slarvade med maten. Fast morgonpromenaderna på sommaren var ljuvliga, utan några tvång på prestation. Men pengarna tröt och 2006 kände jag mig tvungen att börja arbeta. Det kändes på något sätt skönt att vara behövd och få använda mina skills. Fast 2012 var det slut för gott. Aldrig mer!
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1156448 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Dömd till arbete
Du kan vända till soc för ekonomisk hjälp. Så länge du har intyg från din läkare så borde det gå. Däremot arbete ger bättre pengar. Jag måste jobba för annars ekonomiskt klarar jag inte mej på förtidspension. Fast jag lever sparsamt. Fråga om du kan få deltid sjukersättning?

Du är inte ensam det är massa folk som du som behöver förtidspension men av olika anledningar måste jobba.

Hoppas det ordnar sig!
Last edit: 4 år 10 månader sedan by RainNo2.