Jag tycker mycket om att arbeta med hydraulpressar!

Mer
4 år 9 månader sedan #1163797 av Richard
Jag har jobbat mycket med hydraulpressar. Jag tror den kraftigaste var på 450 ton. Men det är väldigt mäktiga maskiner! Att byta verktyg i en press kräver precision! Jag har råkat haverera ett verktyg en gång, de är inte billiga att laga... Men annars var jag mycket bra på att rigga om pressarna. Ja, t.o.m. en gång när jag ville göra slut på allt, så vet jag enkelt hur man manipulerar säkerhetsmekanismen i dom, o tänkte krossa mig helt, men nä, sånt vill jag inte utsätta andra för. Men jag blev bättre! Man skulle ha en press hemma! Testa o pressa en massa saker!

Sådana här hydraulpressar har jag jobbat mycket med...






O kolla in denna, 50 000 ton! 8O

Mer
4 år 9 månader sedan #1163813 av zoegas
Det hade ju varit ett sätt att dö på fyfan.

Det finns mycket på youtube där dem pressar sönder sakar

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 9 månader sedan #1163815 av Amandara
Jag tycker mer om att svetsa, pressa och borra. Inte precis ett sätt man vill dö på. Av en stor jäkla maskin som mosar en. Nä fy fan.
Mer
4 år 9 månader sedan #1163838 av Richard
Svetsa är rätt kul också!

Jag köpte den billigaste svetsen på Biltema när jag var 14-15 år. Älskade att svetsa sönder, o svetsa ihop saker. Mina kompisar köpte likadana, men en av dom fick svetsblänk för han hade tittat för mycket i svetspunkten. Sen i gymnasiet gick jag ett program där det ingick en industrigren, minns inte vad kursen hette. Men det var kul o testa riktiga svetsar med argon o sånt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1163846 av 1Dave
Skulle inte kunna jobba med sånna pressar. Skulle bara få tvångstankar om att bli krossad.

/Dave
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1164344 av Richard
De är rätt säkra så länge man inte manipulerar säkerhetssystemen. Men en gång åkte pressen upp när jag var inne o meckade i den! De kanske inte går med full kraft uppåt, men tillräckligt för att krossa en hand eller så. Skrev en tillbudsrapport till chefen i.a.f.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Richard.