Någon som haft anpassat jobb?

Mer
4 år 7 månader sedan #1176487 av Melody
Försäkringskassan sade ngt om anpassat jobb/skyddat jobb sist de talade med mig. Någon som haft ett anpassat jobb? Hur kan det se ut??

Tacksam för svar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176489 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som haft anpassat jobb?
Jag gick på anpassningsbidrag inom landstinget i 10 år men det var inte särskilt lyckat.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1176490 av Melody
Vad för slags jobb fick du göra? Eller var du redan utbildad arbetsterapeut vid det laget kanske?


Det låter ju bra med anpassat jobb. Fast när man läser på internet om det verkar det skitdåligt....
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Melody.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1176491 av Nissegossen
Omplaceringsfall på jobbet därför har jag haft många yrken inom bryggerinäringen, ingen har klandrat mig på jobbet

Som det stod har skött sina åligganden till vår fulla(!) belåtenhet naturligtvis det var ju gott öl

Ett tillägg, han har visat sig vara en god arbetskamrat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176492 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som haft anpassat jobb?
Ja, jag hade jobbat som arbetsterapeut ett antal år, när jag fick en psykos på jobbet. Då var det kört. Först omplacerades jag som sjukvårdsbiträde på en gynekologisk avdelning. Har också sjukvårdsbiträdesutbildning. Efter ett år ville jag tillbaka till arbetsterapin. Då fick jag jobba som terapibiträde i flera år. Bad om att bli förflyttad. Det sista jobbet som jag hade var på ett fritidshem inom Omsorgen. Sedan blev det sjukpension. Det var mycket erfarenhet men jobbiga år.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176518 av Melody
Tack Geta.

Någon mer? Det kanske rentav är samma som IPS???