Någon som haft anpassat jobb?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176617 av Nissegossen

Amandara skrev: IPS. De senaste 20 åren har evidensbaserad supported employmentmetod utvecklats för människor med psykos och annan långvarig psykisk funktionsnedsättning. Individual placement and support, IPS. I Sverige rekommenderas IPS i socialstyrelsens nationella riktlinjer för personer med schizofreni eller schizofreniliknande tillstånd och är en av de främst prioriterade psykosociala insatserna. Men framförallt är IPS den mest uppskattade evidensbaserade metoden av dem som har psykisk sjukdom.
Målet med IPS är att hitta ett arbete som passar den enskilda individen utifrån hennes hälsa och välbefinnande.


Finns i den här stan
www.sahlgrenska.se/forskning/kompetensce...upported-employment/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176638 av Cosmos
Jag har aldrig haft ett anpassat jobb, däremot jobb inom arbetsförmedlingens försorg. Meningen var att detta skulle leda in på en vanlig anställning, vilket i mitt fall faktiskt gjorde. Fast kommunen var kända för att utnyttja denna AF-åtgärd i sex månader, när det hela gått ut, var det bara bye-bye.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Cosmos.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176640 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som haft anpassat jobb?
Jag hade inget stöd, när jag jobbade med anpassningsbidrag i 10 år. Det var helt vanliga jobb.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176690 av Skellington
Jag har haft anpassat jobb i kommunen, målat kontor, städat och sådant. Men det var för stressigt för mig.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176694 av Nissegossen

Skellington skrev: Jag har haft anpassat jobb i kommunen, målat kontor, städat och sådant. Men det var för stressigt för mig.


Vaktmästare?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176697 av Skellington
Ja precis.