Någon som haft anpassat jobb?

Mer
4 år 7 månader sedan #1176777 av Skellington
Sjukskriven och nu har jag bara försörjningstöd och är knappt över vattenytan. Får snåla på mat varje månad.

Får jag fråga hur du har det Vår?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1176779 av Melody
Förstår, hoppas det ordnar sig för dig med ekonomin o allt.

Jag är sjukskriven och har sjukpenning. Är tacksam över det även om sjukersättning + litet deltidsjobb vore bäst. Och bostad så klart.

Ps. Kom på att det finns något som heter "sjukpenning i särskilda fall" - har du frågat om du kan få det och slippa försörjningsstöd? Ska läsa på...

www.forsakringskassan.se/privatpers/sjuk...ing-i-sarskilda-fall
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176782 av Skellington
Tack, hoppas det ordnar sig för dig också Vår.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176809 av Nissegossen

Skellington skrev: Det ger en varning till oss andra. Gäller att vara lite försiktig och inte gå all in. Har du ont varje dag el? Finns det inte sjukgymnastik för det?


Dina frågor tarvar mer att skriva mer än jag har lust med och ämnet är uttjatat. Jag nöjer med att säga, jag fann lösningen samtidigt som jag blev kvitt smärtorna vid dubbelsidig artros i bägge höftlederna en dag vaknade jag med dubbelsidig artros, fann boten och det innebar att jag byggde brosk. Brosket inte finns tillräckligt i höfter och rygg Det fattas jag byggde nytt brosk och är idag smärtfri både i rygg och höfter-.

Ett Google sök får du göra på detta då finner du vad jag skrivit

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1176868 av Admin1
Skellington,
Ring kommunens biståndshandläggare och be om ett Personligt Ombud för att hjälpa dig med ekonomisk ersättning. Du slipper då själv att fixa saker och det Personliga ombudet ordnar det åt dig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1176876 av Nissegossen
Där du bor, kolla
personligtombud.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum