Privata arbetsköpare utnyttjar folk?

Mer
5 år 2 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1127413 av charlie2
tänkte ta upp detta med privata arbetsgivare då de utnyttjar folk och lurar dem att jobba gratis mm.

det finns mera än jag som har jobbat gratis under flera års tid.

www.svt.se/nyheter/inrikes/jobba-gratis-...svke-Mu66u-Sx-ycswxc

fy fan det för kapitalismen.


tycker att det är jävligt fult det att tvinga folk att jobba gratis under flera års tid och bara få käk som betalning.



jag vet precis hur det är har ju också jobbat gratis under lång tid.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127425 av Geta
Kyrkan vill att man ska arbeta gratis som funktionshindrad men själva sitter de med höga löner. De förhandlar hela tiden upp sina löner med sina fackföreningar. Sedan får de en gloria för att de tar hand om handikappade.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127491 av charlie2
man skall ha betalt annars så kan lika väl bara idrotta eller träna i stället annars så får det vara ju.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127503 av Richard
Jag har anställt folk som kommit o städat åt mig, men 2 av 3 tyckte jag var för bortskämd o kom aldrig igen. Den 3:e var trevlig. Det fick jag göra RUT-avdrag för.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127508 av Cosmos

Richard skrev: Jag har anställt folk som kommit o städat åt mig, men 2 av 3 tyckte jag var för bortskämd o kom aldrig igen. Den 3:e var trevlig. Det fick jag göra RUT-avdrag för.


Jag har ju någon form av boendestöd som jag nästan aldrig träffar. Det är nästan alltid jag som inte kan träffa henne. Är väldigt uppbokad nuförtiden. Min lägenhet ser ut som ett slagfält och jag behöver verkligen hjälp till självhjälp. Richard: vad betalade du för städhjälpen? Kan tänka på något liknande.

Och charlie2: Hur kommer det sig att alla kommunistiska länder slutar i diktatur och fattigdom?
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Cosmos.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127514 av Richard
Jag har också boendestöd, de peppar mig o hjälper till lite, med att hålla ordning. Det har blivit bättre sen min städpsykos, där jag städade nonstop i 55 timmar. Psykos o psykos, mani kanske... Boendestödet tyckte det var fint i.a.f. Måste försöka hålla det, dessa städpsykoser är sällsynta, har bara fått 2 st hittills.

Jag anlitade för städning;
www.femtiofem.se/hemstadning/

Minns inte vad det kostade, min god man har hand om det, 100-150 kr i timmen tror jag, som man får göra RUT-avdrag för.