Ni som studerar eller studerat? Jag studerar just nu... Behöver hjälp!

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1186309 av Loni
Jag studerar just nu. Har gjort ett prov på filosofi på 20 frågor fick 2 fel. Jag hade pluggat fel ämnen till provet inte en ända fråga hade jag studerat. Så klantig som jag är. Men provet var som det handlare om logik än om kunskap. Stämmer det här? Vad tycker ni? Förr i tiden var det annorlunda prov som inte baserade på logiska resonemang utan hur mycket kunskap man hade eller?
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Loni.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1186374 av Nissegossen
Jag har egentligen inget att säga, har aldrig studerat filosofi men samma år jag köpte min första dator fanns en funktion på GP ett forum en av de som var där kallade sig själv för Sokrates och han skapade en tråd, där frågade han när har man rätt att bryta mot en lag. Hela sidan blev full med kommentarer om man, då gav de exempel när man borde bryta mot en lag. Jag själv såg det och eftersom jag på egen hand hade läst gammal grekisk filosofi och då bla Sokrates och om hur han var tvingad att svälja giftbägaren (Tjurblod som stått i solen) ty statsskeppet måste inhämta alla provinsers svar och det tog ett år innan statsskeppet kom tillbaka de styrande ville att han skulle fly ifrån Grekland hans lärjungar ville också det. Men Sokrates sade alla lagar måste följas varpå jag avslöjade Sokrates på GP de andra var snopna och Sokrates på GP skrattade för att de gått på det. I övrigt hade jag en handledare som sade till mig, du skulle utan vidare kunna lära ut filosofi på Gymnasienivå men hon förstod inte att då hade jag om jag tog betalt då var jag inte filosof utan då hade jag varit sofist

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1186377 av Loni
Jag tycker vi har inga skyldigheter att följa lagar och regler. Kan jag bryta lagar och regler och komma undan skulle jag tveklöst ta chansen. Men jag tar inga onödiga risker. Dessutom är det oskyldiga brott och ja oskyldiga brott finns. Det finns värre som skadar människor för livet där dom har blivit utsatta för olika former av trauman. Sedan hämnas jag aldrig förlorat jag ett slag så har jag det men jag reser mej alltid och vinner storslaget. Mitt liv har varit extrema fram och motgångar. När jag verkligen krälade i stoftet var jag hemlös och gick på heroin. Vilket var det största misslyckandet i mitt liv men jag kommer alltid tillbaka och jag gör det med skicklighet. Det misstagen som jag gjorde förr har blivit mina styrkor. Men som sagt finns det ingen lag knappt jag skulle låta bli att bryta om jag visste jag skulle komma undan som tex mord vissa förtjänar inte att finnas i detta gudomliga största gåvan av alla: livet . Men jag sysslar med småbrott och alltid gjort. Alltså inte skadat direkt andra. Jag är för smart för det så jag behöver inte. Så enkelt är det!
Mer
4 år 6 månader sedan #1186383 av Nissegossen
Sokrates följde lagen han dog på det, en sann filosofi

I övrigt kommenterar jag inte mer i denna tråd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1186386 av Loni
Jag har aldrig påstått att jag är en filosof din lilla skit. Dessutom jämföra random människor tex mej i detta fall mot Sokrates är patetiskt.
Så mer än gärna försvinn bara och vafan gjorde du på min tråd över huvud taget och jag vet du läser det här. Din lilla bajsare
Mer
4 år 6 månader sedan #1186389 av Amandara
Man ska aldrig någonsin behöva gå i döden för någon lag. En sån hädelse att tro det.