Läsa på konstskola?

Mer
4 år 6 månader sedan #1187883 av mrsearlgray
hej,
jag la ut ett inlägg om att läsa till läkare men jag tror nog det blir för tufft, så nu funderar jag på det som jag har velat göra väldigt länge, vilket är att läsa på konstskola.
har en konstfolkhögskola där jag bor som är på 1-2 år.
jag är ingen nybörjare på konst utan har målat hela mitt liv så kunskaper för att komma in borde jag ha.

jag tänker att även om jag inte skulle kunna jobba senare så kan jag fortfarande ha personlig användning av det jag lär mig, typ som att använda det som terapi.

vad tycker ni? har någon av er gått konstskola? hur var det?
Mer
4 år 6 månader sedan #1187898 av Geta
Svar från Geta i ämnet Läsa på konstskola?
Det låter som ett bättre förslag än att läsa till läkare. Jag har också målat mycket i min dag. På grund av det sökte jag in till en konstskola för 30 år sedan. Jag fick lämna in prover. Jag stod bra i konkurrensen fick jag höra men jag ångrade mig. Visste inte hur jag skulle försörja mig.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187901 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Läsa på konstskola?
jo, pratade med min sambo och han tycker konstskola är bättre också.
det är ju något jag vill göra också så jag mister ju inget från det, det blir säkert jättekul att se sig själv utvecklas.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187921 av Melody
Svar från Melody i ämnet Läsa på konstskola?
Låter som en jättebra grej! Go for it :)
Mer
4 år 6 månader sedan #1187922 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Läsa på konstskola?
tack! är väldigt taggad :D
Mer
4 år 6 månader sedan #1187932 av Richard
Svar från Richard i ämnet Läsa på konstskola?
Vi har haft ett treårigt projekt med namnet "Vem har rätt att kalla sig konstnär?" För de med psykiska funktionsnedsättningar, vi har ställt ut i Hallsberg, Skellefteå o nu i somras i Ängelholm. Botkyrka har varit med också. Nu försöker vi få någon form av fortsättning på det. Lite artiklar om det:

När vi var i Hallsberg:



Jag uppträder festligt nog vid 02:45. Men från Skellefteå hittar jag inga artiklar, trots att vi har ett urklipp från Norran uppsatt.

O lite från Helsingborgs Dagblad när vi skapade i Ängelholm:
www.hd.se/2019-05-21/peace-love-and-unde...er-farg-pa-angelholm
www.hd.se/2018-11-13/tio-konstnarer-uttrycker-sig-i-skapande - Här är jag med!
www.hd.se/2019-05-14/skaparveckan-kommer-till-angelholm - Här är jag med!

Det var just för att en av deltagarna ställde frågan: -Vem har rätt att kalla sig konstnär?

En vän till mig, hon finns här på Viska men postar inte, hennes dotter går på Konstfack. Jag brukar kolla in hennes konst o den är väldigt genial, vacker o inspirerande. Men att komma in på Konstfack är väldigt svårt... Finns andra konstskolor också. Vi har t.ex. en i Munka-Ljungby folkhögskola, utanför Ängelholm, som vi har varit på besök på.