Lån

Mer
4 år 5 månader sedan #1200763 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lån

Fantasio skrev: Jag förstår. Min kp var på mig om gruppboende förra veckan. Men jag trivs bra i min lägenhet. Jag lovar, jag ska skärpa till mig.


Handling är mer än ord! Visa att du kan handla, ja nu menade ju inte biran, ung som vakten på regementet, det kom en bryggarbil dit och han var tveksam vad skulle göra, vaktchefen öppnade fönstret och sade handla karl, vakten gick till föraren och 3 pilsner, är du lika dan?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200869 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lån

memphis skrev: Det är inte lätt att skärpa sig när man är deprimerad. Jag tycker du ska unna dig något, Fantasio. Kanske inte en motorcykel (för dyrt), men något annat du vill ha. Kanske nya kläder och en skrivare. En smartphone? Nånting kul!

Det var en idé, Memphis. Ni andra, har ni lån? Jag vet att vissa har studielån. Jag har bara lånat pängar en gång, det var när jag köpte motorcykel för ca 117 000 kronor. Men då hade jag jobb, tjänade skapligt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200872 av wasp
Svar från wasp i ämnet Lån
Studielån har jag tagna före 1989, så det är lite andra regler för dem. Att låna för konsumtion är inte bra när man går på sjukersättning! Det ska betalas tillbaka också, med ränta! Banklån får du säkert inte, du tjänar för lite och Blue step eller andra mysko kreditföretag tar ockerräntor!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200879 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Lån
extra dyrt blir det när/om man inte betalar räkningarna i tid. själv lär jag nog vara uppe i 100 tals % att betala tillbaka av det jag lånat, men det var ett tag sedan jag kollade.

så det gäller att planera och inte göra saker överhastat. har du bråttom så kan det vara tecken på att du inte har planerat tillräckligt. men ser man att det inte finns någon chans att man skulle kunna spara ihop de pengar man behöver till det man nu planerat att köpa för lånet, så kan man ju misstänka grovt att det inte heller går att betala tillbaka pengarna i lånet heller. men det behöver ju inte vara så utan ofta har man väl vanan att göra slut för alla pengar man har i månaden just precis innan man får nya s.a.s och ett lån i bagaget bör ju kunna hjälpa till att en börjar vara mer ekonomisk.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200880 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lån
Nej, jag har inga lån. Studielånet är tillbaka betalat för länge sedan.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200936 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lån
Fantasio,
Köp inget nu. Du mår för dåligt just nu och gör säkert enbart felaktiga val. Det du skall göra är att börja sköta din medicinering för när du är inlagd och de kollar att du tar din medicin mår du hyfsat. Sedan hemma slarvar du och sedaan mår du dåligt. be om att boendestödet kommer hem till dig för att kolla att du tar din medicin. Det är det du behöver just nu.