Johan's inkomsttråd

Mer
4 år 2 månader sedan #1222907 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Johan's inkomsttråd

Pg skrev: Jag är för otålig för att ha aktier, köper och säljer utan tanke.
Så jag har börjat med fonder istället, för där kan man inte köpa
och sälja lika fort.
Jag önskar dig stort lycka till!

Tack Pg. Lycka till med fonderna! :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223091 av Richard
Svar från Richard i ämnet Maxjohan's inkomsttråd
Farfar investerade i Monsanto (typ världens mest oetiska o miljöförstörande företag), o gjorde mycket pengar på det.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223096 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Johan's inkomsttråd
Monsanto är ett stort bolag. Fina pengar gissar jag.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan #1225877 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Johan's inkomsttråd
Personligen har jag prövat på att blogga nu, även en blogg om investeringar i denna tråd. Jag hade en YouTubekanal tidigare med tiotusentals besökare.

Känner inte längre att jag måste prestera på nåt sätt. Det duger att vara sjukpensionär... annars har jag haft så jävla många projekt tidigare och känt att jag måste skaffa ett jobb eller starta egen firma. Jag har varit som en virrig-höna på ett sätt! Aldrig haft någon lugn och ro...

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan #1225907 av Pg
Svar från Pg i ämnet Johan's inkomsttråd
Det har jag också känt att man måste prestera, tror jag har det från när jag var frisk. Men måste inse att jag inte är det.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225916 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Johan's inkomsttråd
När jag tänkte efter var det mest att jag inte velat vara en börda med sjukpenning. Men det går ändå aldrig vinna över alla människor på sin sida. Det gäller att inte bry sig om vad andra tycker. Viska är ju ett fantastiskt gäng utan fördomar! Vi sitter i samma båt här på Viska.

Då jag var lite halvkänd med YouTubekanal var det ett gäng ungdomar som ville snacka med mig med skype. På den tiden ljög jag inte lika mycket som i dag. Utan jag sa helt enkelt att jag inte jobbade. Då blev det tyst. Och sedan hörde jag aldrig mer från dessa personer. Men jag fick andra vänner från den tiden.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Maxjohan1983.