hade ni det svårt att hitta jobb efter sjukskrivning?

• mrsearlgray
  • mrsearlgray Profilbild Författare till inlägg
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
25 nov 2019 18:39 #1206346 av mrsearlgray
kikar på jobb just nu och undrar hur svårt det är att få jobb när man varit sjukskriven en längre tid, hade ni svårt att hitta jobb efteråt?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Richard
  • Richard Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Viska's Stormufti
Mer
25 nov 2019 18:46 #1206349 av Richard
Jobbade på en industri o fick gå p.g.a. neddragningar. Sökte några enkla datorarbeten, bl.a. på SÄPO... :mrgreen: Fick inget. Lite arbetsträning, lite kurser men det blev aldrig nått.

Jag blev sjukskriven på livstid...

Mer
25 nov 2019 18:48 #1206350 av Geta
Jag hade en fot inne i sjukvården, så de kunde inte ge mig sparken på grund av diskrimineringslagar.

• notwoodstock2
  • notwoodstock2 Profilbild
  • Borta
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
25 nov 2019 18:50 #1206351 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet hade ni det svårt att hitta jobb efter sjukskrivning?
Jag hade min akademiska tjänst kvar, men blev omplacerad!

Mer
25 nov 2019 18:53 #1206353 av memphis
Jag hade ingen riktig anställning vid tidpunkten jag blev sjuk. Det var en arbetsmarknadsåtgärd, men jag var assistent till skolans rektor. När jag blev för sjuk för att jobba sa de åt mig att jag inte skulle komma tillbaka. Senare försök att arbeta från min sida har också misslyckats.

Mer
25 nov 2019 19:10 #1206359 av Slyngelsnubben
Svar från Slyngelsnubben i ämnet hade ni det svårt att hitta jobb efter sjukskrivning?
Har försökt studera men det gick inte pga negativa symptom hade gärnat jobbat om jag bara såg rosa elefanter då o då

Mer
25 nov 2019 19:17 - 25 nov 2019 19:18 #1206362 av zoidar
Jag hade inte så svårt för jag jobbade en gång i veckan under sjukerperiod (skrev jag jobbat deltid, utan nämna det var 4h i veckan). Hade egentligen bara en lång lucka på något år. När jag fick frågan vad jag hade gjort den perioden sa jag att jag varit sjukskriven pga dåligt mående. De frågade inte mer om det sen.

Tror det är bra vara ärlig med att man varit sjuk, utan ge detaljer. Då visar man att de kan lita på en.

Fundamentets tre B'n - Bibel, Bön och Bönor (kaffe)
Senast ändrad: 25 nov 2019 19:18 av zoidar.

Mer
25 nov 2019 21:51 - 25 nov 2019 21:54 #1206429 av Clean
Om du söker och vill ha ett jobb ta det som inte skapar så himla mycket stress för då blir man sjukare. Sök jobb du vet att du klarar. Ingen stress eller störningar för din schizofreni.

Jag har såna jobb men då måste jag plugga på universitet vilket jag kommer inte göra.

PS: prata inte dina diagnoser eller ljug tex depression! För dom kommer fråga vad du är eller var sjukskriven på!
Senast ändrad: 25 nov 2019 21:54 av Clean.

Sidan laddades på: 0.247 sekunder