Om jag vore rik

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 4 månader sedan #1207256 av Cosmos
Om jag vore rik skapades av Cosmos
Inbillar mig att det inte finns några svinrika personer på denna site. Men om, om ni vore rika vad skulle ni då sprätta loss pengar på?

Själv skulle jag köpa hus och låta bygga en musikstudio med full utrustning. Förutom att spela in själv skulle jag hyra ut den till musiker som vill spela in sin musik. Jag räknar då med att knyta nya kontakter i mitt musicerande liv.

Så vad skulle ni göra?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207275 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Om jag vore rik
Startat någon form av missionerande hjälporganisation, som möter både människors fysiska behov och andliga törst.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 4 månader sedan #1207281 av memphis
Svar från memphis i ämnet Om jag vore rik
Skulle engagera mig, och mina pengar, i organisationer som hjälper djur, både internationellt och inom Sverige.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207284 av Clean
Svar från Clean i ämnet Om jag vore rik
Jag skulle starta ett jättestort företag där långtidsarbetslösa skulle få jobb med bra lön och softa villkor. Sedan skulle jag öppna en fond där pengar skulle utdelas för hjälp för barn som exploateras (jag gråter nu) men iaf. Sedan skulle jag göra affärer med aktier och sånt. Säkra framtiden för alltid och i kommande generationer.

Sist men inte minst skulle jag köpa en fastighet och skänka den till hemlösa som dom får göra vad dom vill med. Och dom får göra vad dom vill med det.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207293 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om jag vore rik
Vill ha så lite som möjligt som jag behöver sköta. Skänka pengar till Bris.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207299 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Om jag vore rik
Jag skulle inte göra så mycket annorlunda. Ha bil. En hund till.