Är jag korkad?

Mer
4 år 3 månader sedan #1213367 av mrsearlgray
hej, håller ju på att söka lite jobb nu och idag kom en annons ut för ett av mina (delvis) drömjobb ut; jobba på lastvagnar på Volvo.
dom söker någon som kan jobba heltid, är jag korkad som söker?
skulle nog kunna jobba 75% i dagsläget, går ju till nystart varje dag och som bemanning får du 30.000kr efter skatt på Volvo, det vore så jävla nice.
kan dock bara jobba dagtid så de kanske inte är intresserade av mig men är såååå sugen på att söka ändå, kommer försäkringskassan bli arga på mig om jag bara ut i det blå kommer med en ansökan om vilande aktivitetsersättning om jag skulle bli erbjuden något?
chansen är ju liten men det vore väldigt kul och pengar behöver jag verkligen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1213378 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är jag korkad?
Det är nog krävande att jobba heltid på Volvo.
Mer
4 år 3 månader sedan #1213379 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Är jag korkad?
jo det är det nog, min sambo jobbar ju där så har ju lite inside info, men samtidigt vore det kul att prova på...
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1213389 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Är jag korkad?
Jag har jobbat e.m skiftet på Volvo ett år och kan inte rekommendera det. Var många som kom och gick under den tiden.

Tror inte Jesus Kristus, min himmelska Fader, skapat mig för industriarbete.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1213428 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är jag korkad?
Vad än du gör prata med försäkringskassan allra först, tar du ett jobb utanför FK kan du om du blir sjuk, då säger FK du kan arbeta du får ingen ersättning när du har visat att du arbetar och därmed får du inget alls ifrån oss. Det du bör göra ta reda på vad handläggaren heter och prata med denne om arbete, det måste alltid vara FK- handläggare först

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1213438 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Är jag korkad?
kan säga att jag har god kontakt med handläggaren, vi mejlar och jag hade möte med henne i onsdags om planerna på arbete, men tack för rådet! :D
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.