Symaskin

Mer
4 år 2 månader sedan #1219981 av memphis
Symaskin skapades av memphis
Nu har jag skalat ner sökandet efter en symaskin till 3 olika maskiner. De kostar ungefär lika mycket: 2000kr. En är en Singer som heter heavy duty. Den kan sy även grova tyger och läder. En är en Brother som har overlockstygn, en är en begagnad men renoverad Huskvarna med 5 års garanti.

Har du någon erfarenhet av att köpa symaskin? Vad ska man leta efter? Vad är ett bra pris? Gillar du att sy? Vad brukar du sy? Är sömnad en dyr eller billig hobby?

Detta är symaskinstråden!
Mer
4 år 2 månader sedan #1219983 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Symaskin
Jag önskar att jag kom ihåg nåt från syslöjden i skolan, kommer inte ens ihåg hur man syr i en knapp. Hade varit bra för o sy byxor o sy på patcher o annat.
Mer
4 år 2 månader sedan #1219986 av Geta
Svar från Geta i ämnet Symaskin
Har ärvt min mammas gamla Elna symaskin. Det är flera år sedan som jag använde den. Idag kan man få byxor som är så korta att man slipper sy upp dem. Förr sydde jag mycket kläder.
Mer
4 år 2 månader sedan #1219988 av memphis
Svar från memphis i ämnet Symaskin
Syslöjden var guld värd. Undrar om barn en idag har syslöjd i skolan? Jag visste inte att jag lärde mig något men jag kan trä en maskin och sy med den :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1219991 av Geta
Svar från Geta i ämnet Symaskin
Idag anses det som onödigt med slöjd, bild och liknande skapande ämnen i skolan.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220005 av memphis
Svar från memphis i ämnet Symaskin
Att kunna laga och fixa är viktigt för självförtroendet. Vi är ju kreativa till vår natur och får man utlopp för kreativiteten är det en stor glädje. Jag vet t ex inte riktigt vad jag ska sy på min symaskin, men jag vet jag kommer vara kreativ och fokuserad och ha skoj.