Symaskin

Mer
4 år 3 månader sedan #1220104 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Symaskin
Det är inte så mycket som behöver sys för mig så jag syr för hand. Man gjorde ju det förr innan symaskinen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220153 av memphis
Svar från memphis i ämnet Symaskin
Jag har en del pengar kvar så här sista veckan innan lön. Kanske kan jag köpa symaskinen snabbare än jag trodde! Tjohoo!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220155 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Symaskin
Min mamma hade en Elna symaskin. Vet inte vad den tog vägen efter hennes död. Förmodligen tog min halvsyster den. Hon är vrålkåt på gamla grejer.

Och nej, jag kan inte sy, varken på maskin eller för hand. Jo, knappar kan jag förstås sy i, men det är allt. Det blir konsumtion för min del. Vad får vi för ekonomi om folk inte köper nytt? Massarbetslöshet och en tömning av statens resurser.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220156 av Geta
Svar från Geta i ämnet Symaskin
Men om man syr sina kläder själv måste man köpa tyg, tråd, nålar, knappar, resårband och dragkedjor.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220159 av memphis
Svar från memphis i ämnet Symaskin
Precis Geta, man behöver saker när man syr. Förresten ligger det inte på mitt ansvar att se till att världsekonomin snurrar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220163 av Richard
Svar från Richard i ämnet Symaskin
Min pappa gav sin ex-fru en symaskin för typ 12 000 kr. Hade hon inte tagit den o försökt suga så mycket pengar av pappa som det går, hade du fått den av mig. Men tyvärr, en gåva går inte att ta tillbaka...