Det är med blandade känslor

Mer
4 år 2 månader sedan #1224608 av Melody
Städjobb och samhall hoppas jag slippa.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224838 av Admin1
Jag skulle kunna tänka mig att jobba som städare på Samhall. Lite av ett drömjobb. Som städare ser man att man har gjort något för det är rent. Hur många akademiker ser något arbetsresultat? Idag skiljer sig inte lönerna så mycket mellan en städare eller akademiker med 35000 kr/månad. Kanske 2000 kr bara om man räknar på studiekostnaden. Akademiker var ett välavlönat jobb för 50 år sedan, men inte idag.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224842 av Melody

Admin1 skrev: Jag skulle kunna tänka mig att jobba som städare på Samhall. Lite av ett drömjobb. Som städare ser man att man har gjort något för det är rent. Hur många akademiker ser något arbetsresultat? Idag skiljer sig inte lönerna så mycket mellan en städare eller akademiker med 35000 kr/månad. Kanske 2000 kr bara om man räknar på studiekostnaden. Akademiker var ett välavlönat jobb för 50 år sedan, men inte idag.

Drömjobb? Stigmat då? Om man vill skaffa partner? Många här säger ju att det är far from drömjobb att städa.

Många akademiker ser resultat: tandläkare, läkare, till viss del psykologer/kuratorer, sjuksköterska, arbetsterapeut, webdesigners osv osv

Städjobb på samhall kanske passar för de som har noll vilja till sociala samspel och interaktion, eller är enstöringar eller har social fobi.

Drömmen för många här är att få ett bra jobb, vi behöver inte sticka under stolen med det.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224844 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Hörde på radion idag om att många kommer inte in på polisutbildningarna. Det räknades upp vad man ska ha för egenskaper. En egenskap är att man ska kunna stå ut med enahanda uppgifter. Det gäller inte bara att klara extrema situationer. Kan tänka mig att en del inte står ut med att städa dag ut och dag in. Men det måste vara skönt att slippa ta med jobbet hem.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224847 av Melody

Geta skrev: Hörde på radion idag om att många kommer inte in på polisutbildningarna. Det räknades upp vad man ska ha för egenskaper. En egenskap är att man ska kunna stå ut med enahanda uppgifter. Det gäller inte bara att klara extrema situationer. Kan tänka mig att en del inte står ut med att städa dag ut och dag in. Men det måste vara skönt att slippa ta med jobbet hem.

Det är ett drömjobb om man är drabbad av sjukdom. Annars är det väl knappast ngt man drömmer om direkt.
Många jobb slipper du ta hem, vårdbiträde, kontorsjobb, butiksarbete etc. Jag tror admin menar att det är städjobb han klarar av mentalt/psykiskt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224848 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Sedan undrar jag om städjobbet ger så många poäng på äktenskapsmarknaden.