Det är med blandade känslor

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221520 av Modesty

Modesty skrev: Försvann det inte en massa inlägg här som jag skrev????

Glöm detta. Jag blandade ihop trådarna.

Nissegossen skrev: Ingen lider längre någon skada då alla blev kickade från Pripps när de valde att satsa på Falken brygeriet i Falkenberg trots att de lade ned det största modernaste bryggeriet i Sverige vågar inte säga Europas, men alla fick gå de andra har gått i pension då jag var yngre än mina arbetskamrater fick på papperet ett betyg om att jag skött mit arbete till allas fulla(!) belåtenhet samt att jag varit en god arbetskamrat

Var du öppen med schizofreni?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221528 av Melody
Jag förstår dig Modesty. Jag lyckades inte slutföra min högskoleutbildning heller, och det känns så klart som en sorg. Men vi har gått igenom mkt, och man måste tro att ngt bra kommer ur detta. Jag gick tillbaka till studierna tre ggr. Sedan fick det vara.
Så gå tillbaka om/när du känner att du kan?
Mer
4 år 2 månader sedan #1221654 av Admin1
Akademiska studier har knappt något ekonomiskt värde. De flesta akademiska studier går med förlust. Det är väl främst läkare, som tjänar på sin utbildning. Enklare jobb som städare är trevligare och trivsammare än akademiska jobb, där de ofta bråkas. 1900-talets största filosof Wittgenstein tyckte akademiska studier var onödiga.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221656 av memphis
Mig gav universitetsstudier väldigt mycket. Jag läste ju historiska och förhistoriska ämnen så det gav mig ett helt nytt perspektiv.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221667 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Jehovas vittnen tycker också att högre utbildning är onödig. Jorden ska ju snart gå under hoppas de.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221671 av MsTibbs
Helst ska man jobba halvtid och gå i tjänsten på resten av jobbtiden.