Det är med blandade känslor

Mer
4 år 2 månader sedan #1221368 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Var och en med schizofreni har sin väg att gå. Det är nog svårt att övertyga hur han/hon ska reagera, när det gäller alla problem som uppkommer. Vi lever också i olika tider. Psykiatrin och attityderna kan ha förändrats. Men det var inte rena Gökboet förr som många yngre tror.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221379 av Admin1
Jag har klarat lång universitetsutbildning, men inte är jag nöjd med det. Jag tycker universitetsutbildning är överskattad. Egentligen är det bara professor och läkare som är lite status. resten kan man lika gärna hoppa över utan att förlora något.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221425 av Modesty

Admin1 skrev: Jag har klarat lång universitetsutbildning, men inte är jag nöjd med det. Jag tycker universitetsutbildning är överskattad. Egentligen är det bara professor och läkare som är lte status. resten kan man lika gärna hoppa över utan att förlora något.


Ja, men känner du inte att du är lyckad som har klarat av det?
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221438 av Cosmos
Jag har också klarat av en lång universitetsutbildning och är väldigt nöjd med tanke på alla odds mot att jag skulle misslyckas. Visserligen har jag jobbat ytterst lite inom mitt yrke p g a sjukdomen, men det jag hann är jag mycket nöjd med. Förstår inte allt detta häcklande med akademiker. Det är ju yrken precis som alla andra. Avundsjuka?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Cosmos.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221439 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Även om man inte kommer att jobba så mycket i ett yrke, så kan ändå en utbildning vara till nytta för en själv.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221506 av Nissegossen
Jag valde att stanna med den utbildning jag gick motsvarande gymnasial utbildning jag tog flera arbeten det sista det som pannknekt på Pripps jag stod vid den största kopparpannan och kokade vört, innan jästen är tillsatt heter rätta benämningen vört.

Han vid separatorerna kallades vörtkylare och han tillsatte jästen har själv varit vörtkylare då jag pga min sjukdom blev omplaceringsfall på jobbet, vilket även jag fick stå vid bägge de mindre kopparpannorna då där var tvåskift när vi gjorde mycket öl, när vörtkylaren skickade ned det till jäskällaren tillsatte han jästen där tog de från det den jäst de sålde då det är mycket B-vitamin i det.


Därefter blev det grönöl det stod där och jäste i en vecka min arbetskamrat som kom efter mig efter att ha jobbat natten han fick direkt in i provskåpet tog 1,5 litersmåttet gick ned i jäskällaren tittade på det starköl som stått längst tog antingen ovanifrån i de öppna karen och skopade upp eller, ned under karet öppnade en liten ventil som gjorde att man kunde tappa ur i en mindre stråle han fyllde måttet gick upp ställde det i provskåpet och drack under dagen. Att gå ned i jäskällaren på natten, det var låst och fläktarna avstängda så hela jäskällaren var fyllt med kolsyra det gick inte att andas därinne. Nattvakten satte igång fläktarna kl 05.00 då de andra började komma till jobbet kl 06.00 på morgonen de som gick tvåskift. Innan dess låst och tillbommat man hade dött om man hade varit därinne och gömt sig. Det finns alltid öl på ett bryggeri

Där grundlagde jag min vana att dricka öl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.