Konsten att klara sig på en liten budget

Mer
4 år 2 veckor sedan #1241295 av Nissegossen
Att det ofta är för mycket månad kvar i slutet av pengarna är det många som känner igen sig i. Samtidigt pratas det om att spara. Hur ska man få det att gå ihop? Vi har listat våra 20 bästa tips på hur man kan leva på en liten budget utan att livet blir torftigt. www.swedbank.se/privat/en-battre-framtid...en-liten-budget.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1241297 av salig
tycker man e än shåck zykås-aapa om man inte klarar budjätän :(
Har klarat mej på 700 i 5 dagar:P fortfarande 400 kvar:dans
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by salig.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241300 av Maxjohan1983
Det finns ett annat sätt att se på det:

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241468 av Admin1
Det viktiga är att tänka på hur länge pengarna skall räcka och försöka se till att de räcker. Alla klarar inte av att sköta sin ekonomi utan gör impulsköp och blir snabbt blacka. Har man stora ekonomiska problem konstant kan godman vara bra. Godman löste dålig ekonomi för Richard.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241501 av Geta
Richard köper antika mynt för pengarna han får från gode mannen. Det är hans prioritering.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241504 av memphis
Jag sparar in pengar på följande:

Jag har inte bil och bor så jag kan gå överallt. Åker buss bara till läkarbesök.

Jag skippar all sorts utemat (om jag inte är på resa), och dricker inte kaffe ute heller.

Jag köper inte så mycket godis och chips.

Jag röker inte längre.

Jag har ett billigt elbolag (Storumans energi)

Jag streamar inte, och har inga prenumerationer.

Jag spelar inte.

Jag går aldrig på krogen.

Jag inreder mitt hem med loppis prylar.

Jag köper inte appar.