Börja studera?

Mer
3 år 10 månader sedan #1252084 av memphis
Svar från memphis i ämnet Börja studera?
Skulle vara roligt att gå på föreläsningar på universitetet bara för skojs skull. Tror de är öppna för alla? Men jag bor för långt ifrån, då måste jag flytta till stan först, vilket jag förmodligen kommer att göra.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252108 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börja studera?
Det kan finnas föreläsningar på nätet. På Axess kanalen och på SVT:s kanaler finns ibland föreläsningar. Googla på det ämne du är intresserad av.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252130 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Börja studera?
Jag har studerat många år av mitt liv, därav den låga pensionen. Men jag skulle då aldrig "studera" genusvetenskap. Ras, vithet? Vad vill man egentligen uppnå? För 30 år sedan skulle man inte ha trott att detta skulle finnas. I Norge lade man ner genusvetenskapliga institutionen efter en programserie, Hjernevask. Många skratt, ibland i vrångstrupen. Avsnittet om genusindustrin var en riktig slakt. Bevis på bevis staplades upp framför de självbelåtna genusvetarna. Till slut blev de helt stumma.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252134 av krokus
Svar från krokus i ämnet Börja studera?
Cosmos,
Det var en man i Hjernevask som jag tyckte var vettig. Kan ha varit han som är kusin med Sasha Baron Cohen, eller vad han heter. "Borat". Nu minns jag inte vad mannen i Hjernevask hade för utbildning.