Arbetet inte bara ett arbete

Mer
3 år 8 månader sedan #1265580 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Arbetet inte bara ett arbete
Visst träffar man mer folk när man jobbar men det gör man när man pluggar också. De flesta jobb är tråkiga och monotona, det är väl bara i de kreativa yrkena som t ex webdesign, art director, journalist och i reklambranschen som man hittar varierande arbetsuppgifter.

Jag är inte så beroende av det sociala, det är ok att träffa folk ibland bara. Det blir mest telefonkontakt.
Mer
3 år 8 månader sedan #1265670 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Arbetet inte bara ett arbete
Håller med Cosmos att de flesta jobb är rent rutinarbete och ganska trist egentligen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1265671 av Geta
Svar från Geta i ämnet Arbetet inte bara ett arbete
Sedan är man inte så väl sedd på en arbetsplats, om man har psykiatriska diagnoser.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 8 månader sedan #1265740 av Fantasio
Jag blev utmobbad av cheferna. Jag arbetade i flera år med diagnos och bara 75%, detta under dagtid. De flesta andra jobbade tvåskift, så det blev lite svårt att placera mig någonstans. Men jag fick ofta ingen arbetsuppgift tilldelad, så jag gick mest omkring och var ute och rökte. Jag som jobbade så mycket övertid och skötte mig. Jag blir arg att tänka på det här.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1268633 av Maxjohan1983
.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Maxjohan1983.