Advokat för få bort förvaltare?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1263020 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Advokat för få bort förvaltare?
Okej! Vad har man god man till?
Hur byter man till en släkting? Om den är grön på ögonen i samhället, myndigheter och institutioner osv?
Mer
3 år 9 månader sedan #1263026 av Cosmos
Det viktiga med ett läkarintyg är ju att det framgår att han är tillräknelig och har en stabil livssituation. Ingen omyndigförklarar en sådan person, det vore brottsligt.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1263028 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Advokat för få bort förvaltare?
Jo cosmos! Jag kan förstå det. Så jag vet inte vad som är rätt just nu. Behöver prata med min vän. Han är skitförbannad på sin förvaltare som har ruinerat honom.

Jag har fått svar i mitt inkorg fått all information om hur man gör för att bli av med förvaltare så ämnet är slut på den punkten.

Men nu har det dykt upp ett nytt problem. Jo jag har diskuterat med min vän. Jag är orolig för honom att han kan inte sköta sin ekonomi. Så han blir hemlös. Men hans förvaltare har ruinerat honom. Moment 22!

What to do? Han säger åt mej hjälpa honom att bli av med förvaltare och jag tänker att han kan låta bli att betala hyran och bli hemlös igen vilket han har gjort många ggr förr. Så jag vet inte. Han lovar betala hyran. Fan vad ska jag göra?
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263055 av Geta
Är inte det själva vitsen, när man inte klarar att sköta sin ekonomi själv att ha förvaltare eller god man?
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1263056 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Advokat för få bort förvaltare?
Jo så är det Geta men hans förvaltare ger inga pengar över huvud taget. Förvaltaren är psykopat.