Skum Swishning

Mer
3 år 9 månader sedan #1263996 av Inwatto
Skum Swishning skapades av Inwatto
Fick idag en Swishning på 500 kr av en Anna Andersson. Hon skickade ett SMS om att hon swishat fel och vore tacksam om jag kunde swisha tillbaka.

Jag tycker det verkar skumt. Är det någon form av penningtvätt? Är pengarna stulna och kommer att swishas till ett annat konto när jag returnerar dom (för att mottagaren bytt bankkonto i mellantiden)? Är det någon som kollar om jag är en bra "målvakt" och kommer att skicka mer senare? Mitt huvud är fullt av tankar. Har skrivit till bankens support om att de får hjälpa mig. Jag vill inte bidra till pengatvätt!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1263998 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skum Swishning
Mycket mystiskt. Anna Andersson tycker jag låter som ett skumt namn. Har inte lärt mig swisha men nu måste man swisha hitan och ditan. Hur kunde hon sms:a. Hur visste hon ditt mobilnummer?
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264001 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Skum Swishning
Ja, Anna Andersson kan ju både en 20-åring och en 80-åring heta. Låter påhittat. Mobilnumret går till ett företag i Göteborgsregionen, inte till en privatperson.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 9 månader sedan #1264007 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skum Swishning
Jag skulle betala men, det var avsett för att jag ville betala kontant men hon i kassan det är klart jag kom för nära betalstället med plånboken och hon sade det är klart redan och pekade på min plånbok så det blev betalt utan avsikt på kontot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1264009 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Skum Swishning

Inwatto skrev: Ja, Anna Andersson kan ju både en 20-åring och en 80-åring heta. Låter påhittat. Mobilnumret går till ett företag i Göteborgsregionen, inte till en privatperson.


Låter skumt! Kan va ett bedrägeriförsök. Bra du kontaktade banken.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264048 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skum Swishning
Bra att du kontaktade banken och får hjälp av dem.

Här står det om Swish-bedrägerier.
annonsbladet.com/hissar-varningsflagg-for-swish-bedragerier/
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.