Tigga??

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1266365 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Tigga??
Jo det är klart. Men kul att kunna spara mer om utgifterna blir stora en månad. Frys och kyl kan sluta fungera eller tv:n. Min tv har jag haft sedan 2006. Nästan lika gammal som administratör mobiltelefon :D

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1266370 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tigga??
Det går att sitta och tigga som bostadslös, men tror inte jag klarar av att finna ett ställe att sova på och om jag har packning går det inte att skydda om jag inte var natt vara nära stan, om jag inte var dag plockar ned allt och bryter upp och tar med packningen vilket gör att jag hamnar nära stan för att övernatta, då andra tiggare stjäl för att komma över ens packning när man sover. Då står man utan det man behöver. Så nära stan vimlar det av folk som tycker det behöver jag ha. Därför kan jag på grund av det kanske jag vandrar och hamnar uppe i storskogen Inte läge för en större stad kanske hamna i ett ödehus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1266375 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Tigga??

Lejonhjärta skrev: Det finns bättre sätt att dryga ut kassan. Om du bra på nåt särskilt, säg att fixa små datorproblem till exempel, hjälp andra och ta en peng för det. Finns massor av kreativa sätt annat än tiggeri.


Vilka fler kreativa sätt finns det att få tjäna pengar på?
Mer
3 år 9 månader sedan #1266378 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tigga??
Det går väl att tigga och ha kvar lägenheten för att få guldkant på tillvaron.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266408 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Tigga??
Det var det jag hade tänkt. Men jag vill inte tigga på gatan. Då blir man kanske underordnad för kriminella och måste dela på kakan?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1266409 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tigga??
Ja, stan är indelad i revir, när det gäller tiggeri. Du kan bli en "swishhora" och tigga på nätet.