Nöjd med att vara hemma?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1304672 av Fantasio
Det är kanske viktigt för många med något att göra, men jag väljer bort några hundralappar i månaden för total frihet och sovmorgon varje dag. Jag har mina dagliga sysslor som att gå till mataffären (handla luncher, cigg, läsk, folköl och köttbullar) och att besöka en mötesplats.

Tiden jag fick på arbetsmarknaden ångrar jag inte, däremot ångrar jag att jag inte slutade på sysselsättning tidigt, det var inget för mig. Har förut haft svårt för tomma dagar o har det väl delvis fortfarande, men det går rätt bra. Jag sover bort eländet.

Sju kronor i timman, tack för det, pappa staten
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1322368 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Det finns inte en chans att jag skulle orka upp klockan sju varje dag och släpa mig iväg till arbete eller sysselsättning. Jag behöver sova som jag gör, till strax innan elva. Jag sitter inte uppe om nätterna så fasligt länge mer, fast jag är lika trött på morgonen ändå. Jag drog inte jämnt med chefen på sysselsättningen, plus att arbetskamraterna gick mig på nerverna, så det var ett lätt beslut att sluta. Jag har inga planer på att söka ny sysselsättning.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322377 av krokus
Svar från krokus i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Fantasio,

Varför började du på den sysselsättningen förut? Var det socialpsykiatrins idé? 
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1322381 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Det var min kontaktpersons idé. Jag hade då problem med dödtid, undrade hur jag skulle få dagarna att gå. Idag har jag inte det bekymret, trivs med att vara hemma.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322395 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Hur länge var du på sysselsättningen?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1322397 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Började 28:e november 2011 och slutade 4:e (tror jag) oktober 2018. Nästan sju år. Bortkastade år, jag borde vara sju år yngre.