Två veckor...

Mer
16 år 4 månader sedan #99283 av Aspergergirl
Nu har jag varit på Hjulet i två veckor och trivs fortfarande jättebra. Jag ser redan fram emot måndag då jag ska dit igen! Men sömnen är det si och så med.... Ligger vaken till halv tre på natten innan jag somnar. Det är oerhört jobbigt och jag är SÅ trött när jag ska stiga upp vid halv åtta på morgonen. De tips jag fått av min psykolog hjälper inte tyvärr. =(

Visserligen får jag ju åtminstone ca 5 timmars sömn per natt, och det är mycket mer än många andra, men jag har ett stort sömnbehov och behöver sova ca 10 timmar/natt för att bli utvilad. Jag sover alltså bara hälften så mycket som mitt behov. Jag är rädd att min sömnbrist kommer att leda mig till depression igen om jag inte får det åtgärdat.

Men i vilket fall som helst, NU mår jag verkligen bra och det njuter jag av. Jag är lycklig och trivs med livet och det är väl huvudsaken. Jag ska inte tänka så mycket på framtiden och oroa mig för hur det kommer att bli... /A
Mer
16 år 4 månader sedan #99308 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Två veckor...
Trevligt att höra att det går bra för dig. Hur många timmar per dag är du på Hjulet och vad gör ni där just nu? Hoppas att det löser sig med sömnen. Har du någon sömnmedicin?
Mer
16 år 4 månader sedan #99312 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Två veckor...
Det är sagt att jag ska vara på Hjulet två timmar per dag tre dagar i veckan (mån, ons, fre) men jag har varit där längre än så. Idag var jag där t ex från nio på morgonen till tre på eftermiddagen. Detsamma var det förra veckan. Jag trivs så himla bra där så jag vill gärna vara där längre och det är förstås valfritt för mig.

Det enda som jag får för sömnen är Nozinan 25 mg. Det hjälpte förut men numera är jag så uppvarvad på dagen/kvällen så det fungerar inte. Äter också Theralen vid behov men det hjälper inte heller tyvärr. Blääää Vill ha tillbaka min Flunitrazepam men det kommer inte min läkare skriva ut till mig så det lär inte vara lönt att fråga efter det. Jag vet inte hur jag ska kunna komma över sömnproblemen. .? /A
Mer
16 år 4 månader sedan #99314 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Två veckor...
Glömde i mitt förra inlägg svara på vad vi gör på Hjulet nu...

Vi sorterar och lägger skruvar i små påsar som vi sedan svetsar igen. Dessa påsar ska levereras till IKEA och följa med en möbel som de säljer. Det är ett perfekt jobb för mig! Precis sånt som jag gillar att göra och det är helt utan krav och stress. Allt sker i min egen takt. Denna leverans med skruvar ska vara färdiga tisdag morgon men jag tror att vi kommer att få fler liknande jobb att göra framöver så vi får se hur det blir i fortsättningen. Kul är det i alla fall. /A
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 4 månader sedan #99316 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Två veckor...
Ni konkurrerar med oss! Är det 8 mm:s skruv ni packar?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 4 månader sedan #99321 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Två veckor...
Roligt att det går bra för dig! Sömnen rättar nog till sig när du blivit van med jobbet...