Rollspel och äventyrsspel

Mer
11 år 9 månader sedan #495114 av Ready
Svar från Ready i ämnet Rollspel och äventyrsspel
Fantasio,

Har du en speldator?
Mer
11 år 9 månader sedan #495116 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rollspel och äventyrsspel
Nej. Som sagt, tyvärr spelar jag inte längre. Själv då, klarar din dator de senaste spelen och hur ofta spelar du? Sorry om du svarat på detta förut.
Mer
11 år 9 månader sedan #495120 av Ready
Svar från Ready i ämnet Rollspel och äventyrsspel
Jag tror att den klarar de senaste spelen precis, dvs med knapp marginal. Jag vet inte hur ofta jag spelar för jag har aldrig haft någon speldator förut.
Mer
11 år 9 månader sedan #495127 av Nissegossen
Min förra dator hade den gamle ägaren använt som speldator och jag köpte den begagnad och det låg massvis med videos, musik videos och där låg många filmer och han jag anlitade för att ta emot säljaren och titta på datorn, sade att det var ett för den tiden bra köp med ett starkt grafikkort och den hade dubbla hårddiskar. Den datorn tog slut för 3 år sedan och är numer inte värd att sätta i stånd, då jag får söka mig till loppmarknader för att hitta delar till den som är sönder.

Eftersom den är så gammal, har den gamla fattningar från hårddiskar till energiaggregatet och andra saker. Den hade då 1Gb ramminne, vilket idag inte är mycket, men för den tiden var den det.

Hans cv låg på den. Det var tekniska högskolor både i Sverige och i USA och han var it expert.

En gång ringde jag honom och då var han i USA och nästa gång uppe i Norrland....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #495141 av Ready
Svar från Ready i ämnet Rollspel och äventyrsspel
Jag hoppas att en speldator så småningom ska gå att få tag i till samma pris som en kontorsdator idag.
Mer
11 år 9 månader sedan #495181 av notwoodstock
Det måste väl i rimlighetens namn gå att köra något äldre spel på en ny lagom billig dator?

Jag själv gillade Lode Runner på Mac på 80-talet. Sånt hängde jag med i.

Sedan såg jag något rymdspel för 15 år sedan som såg helhäftigt ut, också på Mac.

Men idag så kan du ju installera Windowspartion på en Mac, så då är möjligheterna ännu större.

/notwoodstock