Den värsta PC-grejen som jag råkat ut för!

Mer
10 år 2 månader sedan #641305 av notwoodstock
Jag råkade "luta mig över" tangentbordet på min billiga Netbook en gång.

Och raskt så var hela skärmen vriden 90 grader, inklusive musrörelserna.

Efter att först blivit rejält konfunderad av hur man sköter en dator med pekaren 90 grader förskjuten, så kunde jag efter diverse försök fixa det hela, efter ca 30-45 min eller vad det nu kan ha varit. Men om det blev rörigt...

Det visade sig att det fanns en liten meny för bildskärmsinställningar längst nere i fältet till höger. Om man lyckades med att få vriden pekare dit, och där ändra riktningen tillbaka igen, så blev det som förr igen. :-)

/notwoodstock
Mer
10 år 2 månader sedan #641468 av Admin1
Plötsligt uppkomna datorproblem, som man inte vet hur man skall lösa kan vara mycket stressande. Det kan vara bra att Googla på felet både på svenska och engelska.
Mer
10 år 2 månader sedan #641470 av Isa-Alise
Det värsta jag varit med om var när en bekant rekommenderade mig att installera ett antispywareprogram som fick hela datorn att självdö på några minuter. Jag fick ta hjälp att ominstallera hela hårddisken den gången...
Mer
10 år 2 månader sedan #641477 av Admin1
Du borde försökt att starta datorn till felsäkert läge genom att vid uppstarten trycka på F8 tangenten upprepade gånger. I felsäkertläge hade du kunnat göra en systemåterställning till den tidpunkt då programmet inte var installerat. Detta tar inte så länge att fixa.
Mer
10 år 2 månader sedan #641478 av islaa
Jag har bara förstört mina datorer fysiskt för jag vet vad jag gör med mina system ;).

Men ja, jag är ett riktigt jävla klantskaft.
Min iBook fick en klack i skärmen, en netbook råkade åka våldsamt i golvet så skärmen sprack. En HP hade en kompis sönder när han ramlade på den på fyllan. Nuvarande, en MBP, har jag spillt yoghurt i musplattan på så att det inte går att klicka med tangenterna. Men jag har ställt in att när jag klickar så tap:ar jag på musplattan istället, så det funkar ändå.
Mer
10 år 2 månader sedan #641480 av Isa-Alise
Jag var ganska ny på att använda dator då, och kunde inte mer än ordbehandling.