Den värsta PC-grejen som jag råkat ut för!

• notwoodstock
  • notwoodstock Profilbild Författare till inlägg
  • Diamantmedlem
  • Diamantmedlem
Mer
26 jan 2014 02:58 #641305 av notwoodstock
Jag råkade "luta mig över" tangentbordet på min billiga Netbook en gång.

Och raskt så var hela skärmen vriden 90 grader, inklusive musrörelserna.

Efter att först blivit rejält konfunderad av hur man sköter en dator med pekaren 90 grader förskjuten, så kunde jag efter diverse försök fixa det hela, efter ca 30-45 min eller vad det nu kan ha varit. Men om det blev rörigt...

Det visade sig att det fanns en liten meny för bildskärmsinställningar längst nere i fältet till höger. Om man lyckades med att få vriden pekare dit, och där ändra riktningen tillbaka igen, så blev det som förr igen. :-)

/notwoodstock

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
26 jan 2014 14:16 #641468 av Admin1
Plötsligt uppkomna datorproblem, som man inte vet hur man skall lösa kan vara mycket stressande. Det kan vara bra att Googla på felet både på svenska och engelska.

Mer
26 jan 2014 14:20 #641470 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Den värsta PC-grejen som jag råkat ut för!
Det värsta jag varit med om var när en bekant rekommenderade mig att installera ett antispywareprogram som fick hela datorn att självdö på några minuter. Jag fick ta hjälp att ominstallera hela hårddisken den gången...

Mer
26 jan 2014 14:37 #641477 av Admin1
Du borde försökt att starta datorn till felsäkert läge genom att vid uppstarten trycka på F8 tangenten upprepade gånger. I felsäkertläge hade du kunnat göra en systemåterställning till den tidpunkt då programmet inte var installerat. Detta tar inte så länge att fixa.

Mer
26 jan 2014 14:39 #641478 av islaa
Jag har bara förstört mina datorer fysiskt för jag vet vad jag gör med mina system ;).

Men ja, jag är ett riktigt jävla klantskaft.
Min iBook fick en klack i skärmen, en netbook råkade åka våldsamt i golvet så skärmen sprack. En HP hade en kompis sönder när han ramlade på den på fyllan. Nuvarande, en MBP, har jag spillt yoghurt i musplattan på så att det inte går att klicka med tangenterna. Men jag har ställt in att när jag klickar så tap:ar jag på musplattan istället, så det funkar ändå.

Mer
26 jan 2014 14:40 #641480 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Den värsta PC-grejen som jag råkat ut för!
Jag var ganska ny på att använda dator då, och kunde inte mer än ordbehandling.

Mer
26 jan 2014 14:44 #641482 av Geta
När jag åkte hem med nylagad dator på bussen och drog den på en bagagekärra. Den skakade sönder och fungerade inte därefter.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
26 jan 2014 17:06 #641498 av Jocke
Har varit med om en virus jag fick av en kompis då. Den startade om efter en minut helatiden, t.o.m två tekniker samtidigt hade problem med det problemet. Sedan skaffade jag en antivirusprogram som kom i konflikt med ett annat program på datorn, det tog lång tid för teknikerna att lista ut det.

Vars är världen på väg?

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Är jag den enda som ser alla som jobbar inom psykiatrin som4måndag, 20 februari 2017
folk som jag aldrig skulle kunna ha som vänner.3tisdag, 15 januari 2019
Personer som jag har som vänner3onsdag, 27 februari 2019
Denna text skrev jag samma dag som mormors begravning höll rum.3fredag, 24 juli 2020
ser jag bra ut eller är jag ful som stryk.?3måndag, 10 juni 2019
Sidan laddades på: 0.376 sekunder