Hur ser din datorplats ut?

Mer
7 år 8 månader sedan #840232 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur ser din datorplats ut?
De två datorerna jag använder. :dator Foton jag tagit på min datorplats.
[attachment=1:2d0ya29u]<!-- ia1 -->10858463_10152447325922035_8110384449180495069_n.jpg[/attachment[attachment=0]558792_10150984022027035_1324293039_n.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:2d0ya29u]
Bilagor:
Mer
7 år 8 månader sedan #840233 av Nissegossen
Denna dator är gammal så länge jag inte går ut är den på standby både natt och dag. Det jag behövt göra är att jag fått byta två fläktar, då de stannat och den ena lade av och datorn sade själv ifrån att den vägrade starta pga det. Det var förra året i samma veva som jag köpte min nya dator och i samma affär köpte jag innan datorn två fläktar, jag hade dem med mig så jag tog fläktarna tryckte på den viktigaste processors fläkten vilken det var som datorn vägrade starta när den andra var sönder som satt där innan.

Ett gott råd till alla här, ta loss processors fläkten och gör rent på den sidan som vetter mot processorn innan den är sönder, den orkar inte i dammet utan går sönder och stannar och då får ni köpa en ny för att få igång datorn. Gör det och se innan var ni skall stoppa in sladden på moderkortet. Glöm tryckluft, den tar inte där. Det kan se rent ut på ovansidan men dra den rakt ut och gör rent allt, med datorn utan ström. Sätt tillbaka och ni kan köra sju år till innan nästa gång.

Det gäller stationär PC.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #840234 av Nissegossen
Jag är inte heller intresserad av en kamp mellan Mac/ win då jag kör med Linux på datorn, som du ser fungerar den också! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #840235 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur ser din datorplats ut?
Nu hittade jag gamla datorbilder av skrivbord från svunnen tid, och så är bilagekvoten uppnådd... :(
Förmodligen mitt fel dessutom? :(
Mer
7 år 8 månader sedan #840236 av Nissegossen
Behöver du space, kör diskrensning och klicka för, ta bort bilagor, det är enklaste sättet. Behöver själv köra diskrensning i.o.f kanske trögheten gick över när jag aktiverade no script, men behöver ändå använda Bleachbit, som är Linux diskrensning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #840238 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur ser din datorplats ut?
På viska alltså inte på min dator.